Abstract
Sammendrag Unge innvandrere møter ulike utfordringer, og kulturelle forventninger som kan komme i klem i møte med et nytt geografisk landområde. De neste kapitlene tar for seg tre unge menn som har innvandret til Norge, og deres opplevelser og utfordringer tilknyttet norsklæring under Covid19 pandemien. Denne studien har som mål å gi innsikt i hvordan integreringstiltakene ble påvirket av sosial nedstengning som følge av Covid19. Videre hvordan det sosiale rom blir redefinert i møte med digitale løsninger. Nye digitale møteplasser blir skapt der fysiske møteplasser blir fjernet. Jeg ønsker å belyse hvordan dette påvirker mennesker gjennom etnografien som presenteres her. Samfunnet har muligheten til å skape en trygg kulturell navigasjonsarena for flerkulturelle, og jeg argumenter her for at Covid19 pandemien har bidratt til økt stigma og polarisering i samfunnet. Basert på intervju, samtaler, og deltagende observasjon, har jeg fått innblikk i den norske læringsarena for nyankomne innvandrere, og hvordan sosial nedstengning har påvirket deres liv og norsklæring. Jeg ønsker å løfte frem utfordringer og teknologisk utvikling ved hjelp av stemmene som presenteres her, i håp om å gi et fargerikt bilde av de som har deltatt i studien.