Hide metadata

dc.date.accessioned2021-01-11T19:10:58Z
dc.date.available2021-01-11T19:10:58Z
dc.date.created2020-12-14T12:54:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationSaliu Abdulahi, Drita Hellekjær, Glenn Ole . Upper secondary school students’ perceptions of and experiences with feedback in English writing instruction. Acta Didactica Norden (ADNO). 2020, 14(3), 1-35
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/82072
dc.description.abstractThis paper presents a survey of student perceptions of feedback in English writing in a context where formative assessment is mandatory. The study comprises 329 first year upper secondary school students from seven schools in eastern Norway, and uses a survey to examine their perceptions of and experiences with feedback in EFL writing instruction. Overall, the findings reveal that students receive varied feedback, on language as well as global errors, but primarily to finished and graded texts. There is little use of feedback between drafts, or of oral conferencing and peer-feedback. While many students do not follow up feedback at all, those who do tend to focus on language error correction and less on global errors. However, student follow up in general, and of global errors in particular, increases markedly with unfinished and ungraded texts, possibly because of available time and teacher support during the revision process. This indicates that feedback utilization can be improved by setting aside classroom time to work with texts between drafts during which students can receive teacher support, and by making this an integrated part of English writing instruction.
dc.description.abstractDenne artikkelen presenterer en kvantitativ studie av tilbakemeldinger i engelsk skriveundervisning i en kontekst hvor formativ vurdering er læreplanfestet. Den undersøker hvordan 329 norske VG1-studenter fra syv videregående skoler i øst Norge opplever og følger opp tilbakemeldingene de får som del av engelskfagets skriveundervisning. Funnene viser at studentene får variert feedback, med god balanse mellom kommentarene på språkfeil som på mer generelle feil med teksten, men at tilbakemeldingene først og fremst gis til ferdige tekster med karakter. Det er lite bruk av feedback til uferdige, ikke karaktervurderte tekster, av muntlig veiledning og av feedback fra andre studenter. Mens mange studenter ikke følger opp feedback overhodet, øker oppfølgingen, av språkfeil og i enda større grad av såkalte «globale» feil, markant de relativt sjeldne gangene de får til å arbeide med uferdige, ikke karaktervurderte tekster. Dette tyder på at utnyttelsen av feedback kan bedres ved at elevene får arbeide med uferdige tekster og med lærerstøtte mens de reviderer, og dette gjøres til en integrert del av engelskundervisningen.
dc.languageEN
dc.publisherActa Didactica Norden
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleUpper secondary school students’ perceptions of and experiences with feedback in English writing instruction
dc.title.alternativeNONorskNorwegianElevers oppfatninger om og erfaringer med tilbakemeldinger de får i skriveundervisningen i engelskfaget i den vidergående skole
dc.typeJournal article
dc.creator.authorSaliu Abdulahi, Drita
dc.creator.authorHellekjær, Glenn Ole
cristin.unitcode185,18,2,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning og skoleforskning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.cristin1859521
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=Acta Didactica Norden (ADNO)&rft.volume=14&rft.spage=1&rft.date=2020
dc.identifier.jtitleActa Didactica Norden (ADNO)
dc.identifier.volume14
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage35
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5617/adno.8299
dc.identifier.urnURN:NBN:no-84998
dc.type.documentTidsskriftartikkel
dc.type.peerreviewedPeer reviewed
dc.source.issn2535-8219
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/82072/1/Drita_Glenn2020.pdf
dc.type.versionPublishedVersion


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
This item's license is: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International