Hide metadata

dc.date.accessioned2020-10-22T18:07:30Z
dc.date.available2020-10-22T18:07:30Z
dc.date.created2020-10-19T14:54:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationMagnusson, Camilla G. Frønes, Tove Stjern . Kapittel 4. Norske elevers kunnskap om strategier for leseforståelse. Like muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA. 2020 Universitetsforlaget
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/80710
dc.description.abstractI dette kapitlet redegjør vi for begrepene metakognisjon og strategier og forklarer hvordan strategier er definert og måles i PISA-undersøkelsen. Vi presenterer norske elevers svar på spørsmål om strategier – og ser resultatene i sammenheng med gjennomsnittet i OECD, de andre nordiske landenes resultater og norske elevers resultater i 2009. Avslutningsvis diskuterer vi hvorvidt de strategiene som måles i PISA, er viktige for leseforståelse, og hvilke implikasjoner resultatene kan ha for praksis.
dc.languageNB
dc.publisherUniversitetsforlaget
dc.rightsAttribution 4.0 International
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.titleKapittel 4. Norske elevers kunnskap om strategier for leseforståelse
dc.typeChapter
dc.creator.authorMagnusson, Camilla G.
dc.creator.authorFrønes, Tove Stjern
cristin.unitcode185,18,2,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning og skoleforskning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
dc.identifier.cristin1840587
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:book&rft.btitle=Like muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA&rft.spage=&rft.date=2020
dc.identifier.startpage79
dc.identifier.endpage106
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/9788215040066-2020-04
dc.identifier.urnURN:NBN:no-83804
dc.type.documentBokkapittel
dc.type.peerreviewedPeer reviewed
dc.source.isbn9788215040059
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/80710/1/kapittel_4_norske_elevers_kunnskap_om_strategier_for_lesef.pdf
dc.type.versionPublishedVersion
cristin.btitleLike muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata

Attribution 4.0 International
This item's license is: Attribution 4.0 International