• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
  • Institutt for informatikk
  • Institutt for informatikk
  • View Item
  •   Home
  • Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
  • Institutt for informatikk
  • Institutt for informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan ledere tar til seg digital forretningskompetanse

Jensen, Cato
Master thesis
View/Open
Masteroppgave---Innsendt2.pdf (6.072Mb)
Year
2017
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-59595

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Institutt for informatikk [2645]
Abstract
Digital forretningskompetanse er viktig kompetanse for ledere. Den kan bidra til å øke konkurranseevnen til bedriften gjennom å utnytte mulighetene IT gir. Denne oppgaven undersøker hvordan ledere tar til seg digital forretningskompetanse. Det ble etablert et teoretisk rammeverk bestående av to deler. Del én er rammeverk for læring i en organisasjonskontekst, basert på det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket for livslang læring, 4I-rammeverket og Canonical Action Research. Del to er rammeverk for digital forretningskompetanse, som tok utgangspunkt i teori for digital forretningsstrategi. Prosjektformen Canonical Action Research (CAR) er forskningsmetoden og en del av læringsrammeverket. Over elleve iterasjoner ble prosjektet etablert, digital forretningskompetanse tilført og læring studert. Funn diskuteres for å svare på hvordan ledere tar til seg digital forretningskompetanse og hvordan digital forretningskompetanse kan tilføres for bedriftens ledergruppe gjennom aksjonsforskning. Funn viser at digital forretningskompetanse utvikles best i ledergruppen i felleskap. Rammeverket integreres gradvis med ledergruppens etablerte kunnskap gjennom en iterativ læreprosess. Aksjonsforskning sikrer gjennom sin læringsorienterte og iterative tilnærming, tilførsel av digital forretningskompetanse for bedriftens ledere.
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisTemplatesAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Statistics

View Usage Statistics
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy