• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
  • Senter for entreprenørskap
  • Senter for entreprenørskap
  • View Item
  •   Home
  • Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
  • Senter for entreprenørskap
  • Senter for entreprenørskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hva kjennetegner innovasjonsmodellene til spillbedrifter i Bergen? En studie av fem spillbedrifter

Taksdal, Torstein
Master thesis
View/Open
The file is restricted (More info)
Masteroppgave---Torstein-Taksdal.pdf (968.2Kb)
Year
2015
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-49302

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Senter for entreprenørskap [240]
Abstract
Denne oppgaven studerer hva som kjennetegner innovasjonsmodellene til spillbedrifter i Bergen. Studien skiller mellom teknologidrevet innovasjon, åpen innovasjon og markedsdrevet innovasjon. Oppgaven fokuserer på hvordan kunnskap, organisasjonsstruktur, nettverk og næringsmiljø påvirker bedriftenes måte å jobbe med innovasjon på. Oppgaven prøver å nyansere den teknologidrevet og markedsdrevet innovasjonsmodellen ved å legge til grad av åpenhet som en ekstra dimensjon. Metoden som er brukt er kvalitativ casestudie, hvor det har blitt utført dybde intervju med spillbedrifter i Bergen. Casebedriftene som er med i denne studien er Dirtybit, Henchman & Goon, Turbo Tape Games, Rain og Retrogene Studio. Oppgaven er en del av et større forskningsprosjekt ved Senteret for nyskapning på Høgskolen i Bergen, ved tittelen Path development in different regional settings
 
This paper studies the characteristics of innovation models for games enterprises in Bergen. The study distinguishes between technology-driven innovation, open innovation and market-driven innovation. The thesis focuses on how knowledge, organizational structure, network and business environment influencing corporate way of working with innovation. The task is trying to nuance the technology-driven and market-driven innovation model by adding degree of transparency as an additional dimension. The method used is qualitative case study, which has been conducted in-depth interviews with gaming businesses in Bergen. Case firms included in this study are Dirtybit, Henchman & Goon, Turbo Tape Games, Rain and Retro Gene Studio. The mission is part of a larger research project at the Centre for innovation at Bergen University College, the title "Path development in different regional settings"
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy