Hide metadata

dc.contributor.authorLøkken, Oddrun Pauline
dc.date.accessioned2014-03-01T22:09:49Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationLøkken, Oddrun Pauline. "Jeg har et halvt hjerte på to steder - og sitter hjemløs i midten". Samliv og samlivsbrot i Pondus og Nemi. Master thesis, University of Oslo, 2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/38492
dc.description.abstractDenne masteroppgåva tek for seg dei norske teikneseriane Pondus av Frode Øverli og Nemi av Lise Myhre, og les dei opp mot populærvitskapleg samlivsteori. Teikneseriane tek opp daglegdagse tema, blant anna kjærleik, samliv og samlivsbrot. Figuren Jokke i Pondus og figuren Cyan i Nemi går begge gjennom samlivsbrot. Formålet med oppgåva er å finne ut om dei norske teikneseriane med desse samlivsbrota illustrera eit populærvitskapleg syn når det gjeld samliv og samlivsbrot, eller om dei problematiserer desse teoriane. Eit anna aspekt er om dei med å illustrere eller problematisere populærvitskapen, går inn i ei rolle der dei anten held lesarane på plass eller støttar dei i alternative livsval innanfor ein samfunnsstruktur som avspeglast i dei populærvitskaplege teoriane. Desse populærvitskaplege teoriane er i hovudsak teoriane til Anthony Giddens, Francesco Alberoni, Frode Thuen og Sissel Gran. Alle desse teoretikarane har vore, eller blir framleis, nytta i massemedia, og er difor gode døme på populærvitskap i dagens samfunn. Nokre linjer blir og trekte attende til dei eldste teikneseriane, og til den norske teikneseriegullalderen på fyrste halvdel av 1900-talet. Eg vel å kalle den perioden vi er inne i no for den nye norske teikneseriegullalderen, sidan den norske teikneseriemarknaden i dag er prega av norskproduserte teikneseriar. Eit tredje aspekt som blir teke opp, er om forfattaren sitt kjønn kan tenkast å påverke måten han eller ho framstiller samliv i teikneseriane på. Det blir i oppgåva diskutert om det er skilnad på korleis Lise Myhre og Frode Øverli framstiller samliv og samlivsbrot i det utvalde materialet av Nemi og Pondus, med tanke på kva kjønn dei har. Sjangermessig samanliknar eg teikneseriane med andre populære sjangrar, som komedie, sitcom, lad-lit og chick-lit, for å diskutere om den sosiale funksjonen til Nemi og Pondus. Til slutt nærles eg i eitt kapittel teikneseriestriper som multimodale tekster for å vise korleis Øverli og Myhre brukar mediet på ulike vis for å understreke kvar sin sosiale bodskap.nno
dc.language.isonno
dc.subjectteikneseriar
dc.subjectPondus
dc.subjectNemi
dc.subjectØverli
dc.subjectMyhre
dc.subjectsamliv
dc.subjectsamlivsbrot
dc.subjectpopulærvitskap
dc.title"Jeg har et halvt hjerte på to steder - og sitter hjemløs i midten". Samliv og samlivsbrot i Pondus og Neminno
dc.title"With half my heart on each side - I am left homeless in the middle". Living together and breaking up in Pondus and Nemieng
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2014-03-01T22:09:49Z
dc.creator.authorLøkken, Oddrun Pauline
dc.date.embargoenddate3014-02-05
dc.rights.termsDette dokumentet er ikke elektronisk tilgjengelig etter ønske fra forfatter. Tilgangskode/Access code A
dc.identifier.urnURN:NBN:no-41733
dc.type.documentMasteroppgave
dc.rights.accessrightsclosedaccess
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/38492/1/Lkken_Master.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata