dc.contributor.author | Furuberg, Klara | |
dc.date.accessioned | 2014-02-20T22:09:49Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Furuberg, Klara. Argumentasjon i primærtrekksvurdering av elevtekster. En nærstudie av fire lærere. Master thesis, University of Oslo, 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/38361 | |
dc.description.abstract | Jeg ønsket å se på hvordan lærere argumenterer når de vurderer elevtekster. Ved å la to par lærere vurdere to tekster hver fikk jeg et materiale jeg kunne analysere for likheter og forskjeller. Vurderingene ble gjennomført etter mønster av vurderingene i Utvalgsprøveprosjektet. Utvalgsprøveprosjektet utvikler nasjonale skriveprøver på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Prøvene skal bidra til bedre tekstvurderingspraksis og til å utvikle en vurderingskultur hvor det er enighet om hva man kan forvente av elever på spesifikke årstrinn. Jeg fant at selv om lærerne er ganske enige i hvordan de vurderer tekstene, er de ikke alltid enige om hvilke argumenter de legger til grunn. | nor |
dc.language.iso | nor | |
dc.title | Argumentasjon i primærtrekksvurdering av elevtekster. En nærstudie av fire lærere | nor |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2014-03-09T10:59:47Z | |
dc.creator.author | Furuberg, Klara | |
dc.date.embargoenddate | 3013-11-13 | |
dc.rights.terms | Dette dokumentet er ikke elektronisk tilgjengelig etter ønske fra forfatter. Tilgangskode/Access code A | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-41324 | |
dc.type.document | Masteroppgave | |
dc.rights.accessrights | closedaccess | |
dc.identifier.fulltext | Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/38361/1/Klara-Furuberg.pdf | |