Search
Now showing items 1-3 of 3
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
I den norske stortingsmeldingen «Fag – Fordypning – Forståelse. En fornyelse av Kunnskapsløftet» er «bærekraftig utvikling» ett av tre tverrfaglige temaer som skal gi retning til fornyelse av skolefagene. Sammenlignet med ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2016)
Gjennom 1970- og 80-tallet var det ikke uvanlig at pedagogiske miljøer i Norge engasjerte seg i sosiale bevegelser og politiske saker, som miljø- og fredsbevegelsen. Dagens politisk-sosiale saker, som utdanning for bærekraftig ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2019)
In “The Crisis in Education,” published in 1954, Hannah Arendt suggests that adults who refuse to take responsibility for the world should not be allowed to educate children or to have children of their own. Her text ...