• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strategic comunication of corporate responsibility in Capgemini Norway

Almquist, Andreas
Master thesis
View/Open
MasterxThesis_AndreasxAlmquist_Final.pdf (1.552Mb)
Year
2009
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-23733

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Medievitenskap [858]
Abstract
Denne oppgaven tar for seg hvordan bedrifters samfunnsansvar praktiseres og kommuniseres I Capgemini Norge, den norske avdelingen av Capgemini. Analysen gjøres med hensyn på deres syn på samfunnsansvar, strategisk utvelgelse av initiativ, og en mulig innenfra-ut tilnærming, slik den er foreslått av Morsing, Schultz og Nielsen (2008).

Nøkkelfunn viser at Capgemini Norge ser på samfunnsansvar som både en måte å bidra til samfunnsutviklingen, bygge omdømme, oppnå konkurransefortrinn og øke inntjeningen på lang sikt. Dette gjøres ved å velge initiativ strategisk som inkorporerer disse fire perspektivene. Kommunikasjonen mot de analysere interessentgruppene er strategisk, men kunne lagt større vekt på de underliggende motiver, strategiske drivkrefter og forståelse av samfunnsansvar. Innenfra-ut tilnærmingen er til en viss grad benyttet, men ikke til dets fulle potensial ettersom den organisatoriske forankringen kunne vært sterkere.
 
This thesis investigates how Corporate Responsibility (CR) is practiced in Capgemini Norway, a Norwegian branch of the Capgemini Group. The analysis is performed in retrospect to perception of corporate responsibilities, strategic issue selection, and in a possible applied inside out approach, as suggested by Morsing, Schultz and Nielsen (Morsing, Schultz and Nielsen 2008).

Key findings show that Capgemini Norway views corporate responsibility as both a way to contribute to society, as well as increase company reputation, competitive advantage and long-term revenue. This is partially achieved by strategically selecting issues that incorporates all of these four perspectives. The communication towards the analyzed group of stakeholders is of a strategic nature, but could benefit from emphasizing motives, strategic drivers and a more lucid comprehension of the CR concept. The inside out approach is applied, but not in its full potential, as organizational anchoring could be stronger.
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy