• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Är det någon som vet hur man kan ta sig härifrån? : en filmteoretisk stilstudie av den statiske innstillingens betydning i Roy Anderssons Sanger fra andre etasje

Faldalen, Jon Inge
Master thesis
View/Open
The file is restricted (More info)
MASTEROPPGAVENxENDELIGxVERSJON.pdf (1.644Mb)
Year
2008
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-21037

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Medievitenskap [858]
Abstract
Masteroppgaven Är det någon som vet hur man kan ta sig härifrån? en filmteoretisk stilstudie av den statiske innstillingens betydning i Roy Anderssons Sanger fra andre etasje definerer først filmteori, som en serie mer eller mindre organiserte, eksplisitte og bindende antakelser indusert fra et spesifikt empirisk materiale til en generell forståelse som tjener som referanse for forskere, slik at de bedre kan forstå og forklare fenomenet som undersøkes, og filmstil, som en films konstant betydningsbærende bruk av filmvirkemidler, før oppgaven analyserer og fortolker betydningen av den statiske innstillingen, definert som en ubevegelig, lang kamerainnstilling uten fokalforskyvninger eller unaturlig dekorforflytning, i Roy Anderssons Sanger fra andre etasje.
 
The Master s thesis Does anybody know how to get out of here? a film theoretical study of style and the meaning of the static shot in Roy Andersson s Songs from the Second Floor first defines film theory, as a set of assumptions, more or less organized, explicit, and binding induced from a specific empirical material to a general understanding which serves as a reference for scholars so that they can understand and explain the nature of the phenomenon under investigation, and film style, as a film s constantly expressive use of the techniques of the medium, before the thesis analyze and interpret the meaning of the static shot, defined as an unmoving, long take without changes in focal length or unnatural movement of décor, in Roy Andersson s Songs from the Second Floor.
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy