• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Castingstrategier. : En studie av castingprosessen ved Søppelkongen.

Amundsen, Karoline
Master thesis
View/Open
HELExMASTEROPPGAVEN.pdf (27.52Mb)
Year
2008
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-19338

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Medievitenskap [858]
Abstract
Analyseobjektet i denne masteroppgaven er castingprosessen ved reality-programmet Søppelkongen fra 2005, produsert av Strix Televisjon AS. Oppgaven beskriver prosessen som tilstedeværende observatør i ett av de store norske produksjonsselskapene i TV-bransjen. Metodevalget består av observasjon, dokumentanalyse og kvalitative intervjuer og oppgavens mål er ved hjelp av metodene er å undersøke hvilke castingstrategier det opereres med, hvilke egenskaper castere er ute etter hos deltagere og casteres syn på deltageres selv-iscenesettelse. Ved hjelp av Goffmans teorier om selv-iscenesettelse og kommunikasjon argumenterer oppgaven for at castere er ute etter deltagere uten sprik i gitt og avgitt kommunikasjon og å plasserer deltagere i roller som skaper fullendt dramaturgi.
 
The object of analysis in this thesis is the casting process in the reality show

Søppelkongen, produced by Strix Televisjon AS. The process is

described from the point of view of an observer in one of the major television

production companies in Norway. The methods used are observation, document analysis and qualitative interviews. The goal of the thesis is by using these methods to examine which strategies the casters use, which traits they are looking for in the participants and what the casters’ view on the participants self-presentation is. By using Goffman’s theories on the presentation of self and communication the thesis argues that the casters are looking for participants who give the same information verbally as they give off non verbally and place the participants in roles that create a complete dramatic narrative.
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy