• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valgkamp på nett : partilederes bruk av blogg som politisk kommunikasjonsverktøy i valget 2007

Andresen, Siri
Master thesis
View/Open
Master_Andresen.pdf (1.365Mb)
Year
2008
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-20488

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Medievitenskap [858]
Abstract
De siste årene har vi vært vitne til en stadig økende bruk av Internett til politiske formål,

og i det norske 2007-valget var bruken av blogg og video mer omfattende enn tidligere.

Men hva innebærer egentlig disse nye medieformene for den politiske kommunikasjonen med velgerne, og hvorvidt utgjør den en strategisk funksjon i den politiske kampanjen?

I denne oppgaven ønsker jeg å belyse nettopp dette ved å ta for meg syv partilederes bruk av VG Blogg under valgkampen 2007. Problemstillingene blir besvart gjennom en kartlegging av partiledernes blogging på VG under valgkampen, intervjuer med kommunikasjonssjefene i partiene, samt innholdsanalyser av bloggene.

Mine analyser viser blant annet at kunnskaper om nye medier og evnen til å tilpasse innholdet etter deres tekniske premisser er minst like utslagsgivende som økonomiske ressurser. De empiriske funnene illustrerer også at nye og tradisjonelle medieformer er tett sammenkoblet, og at de ikke fungerer som to separate domener.
 
In the last few years we have witnessed an increase in political Internet campaigning, and in the Norwegian 2007 election the politicians’ use of videos and weblogs was more comprehensive than ever. This study explores what weblogs implies for the political communication with the voters, and to what degree these weblogs can be described as a strategic part of their campaigning. The study is based on data from seven party leaders’ weblogs, with a qualitative focus on content analysis and interviews.

My analyses reveal that knowledge about new media, and the capability of accommodation, is just as central as the economic resources accessible. Further, my findings also illustrate the relationship between new and traditional media; they don’t function as two separate domains, but are strongly interconnected.
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy