Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T11:47:09Z
dc.date.available2013-03-12T11:47:09Z
dc.date.issued2008en_US
dc.date.submitted2008-05-16en_US
dc.identifier.citationSamsonstuen, Bente. Pinter og Fosse. Masteroppgave, University of Oslo, 2008en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/26103
dc.description.abstractDenne oppgaven tar utgangspunkt i tre dramatiske tekster på bakgrunn av at de benytter seg av en kombinasjon av realistiske og absurde trekk. Tekstene er Harold Pinters The Lover (1963) og Ashes to Ashes (1996), og Vinter (2000) av Jon Fosse. Oppgavens tese er at teaterstykkene, på grunn av den overnevnte kombinasjonen, viser veien til det postdramatiske teater, slik det beskrives av Hans-Thies Lehmann i boken Postdramatisches Theater (1999). Gjennom analysene, som fokuserer på plot, karakterer og dialog, ble det klart at tekstene tok i bruk flere metadramatiske kategorier. Dette ble viktig i element i min lesning som videre knyttes til ritualet, og dens betydning for teateravantgarden som det postdramatiske teater springer ut av.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titlePinter og Fosse : to ulike kombinasjoner av realistisk og absurd drama : på terskelen til det postdramatiskeen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2009-01-14en_US
dc.creator.authorSamsonstuen, Benteen_US
dc.subject.nsiVDP::041en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Samsonstuen, Bente&rft.title=Pinter og Fosse&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2008&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-20011en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo75451en_US
dc.contributor.supervisorDrude von der Fehren_US
dc.identifier.bibsys090058526en_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/26103/2/MicrosoftxWordx-xMasteroppgaven_BentexSamsonstuen.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata