Now showing items 1-7 of 7

  • Olufsen, Magne; Karlsen, Solveig; Ødegaard, Marianne (Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
    From 2017 the Norwegian teacher education in primary and lower secondary school will be a five-year master education. UiT - The Norwegian Arctic University started a master education already in 2010. The main differences ...
  • Nilsen, Trude; Frøyland, Merethe; Henriksen, Ellen Karoline; Kolstø, Stein Dankert; Jorde, Doris; Korsager, Majken; Knain, Erik; Ødegaard, Marianne; Teig, Nani; Jensen, Fredrik; Kjærnsli, Marit; Bungum, Berit; Løken, Marianne; Stadler, Matthias Gregor (Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2021)
    Dette kapitlet retter et kritisk, men konstruktivt blikk på naturfag, og foretar en gjennomgang av naturfag og naturfagdidaktikk innen forskning og i praksis. Kapitlet starter med å beskrive og diskutere naturfagets ...
  • Ødegaard, Marianne; Knain, Erik; Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin (Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2021)
    Barn og unge vokser i dag opp til et liv med klimakrise og miljøkrise. Dette må skolen forholde seg til, og lærerutdannere må reflektere over hvorvidt vi forbereder våre studenter godt nok til denne oppgaven. Denne artikkelen ...
  • Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude; Teig, Nani; Bergem, Ole Kristian; Senden, Bas; Lehre, Anne-Catherine W.G.; Frønes, Tove Stjern; Radišić, Jelena; Jensen, Fredrik; Frøyland, Merethe; Henriksen, Ellen Karoline; Kolstø, Stein Dankert; Jorde, Doris; Korsager, Majken; Knain, Erik; Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Bungum, Berit; Løken, Marianne; Stadler, Matthias Gregor (Book / Bok / PublishedVersion; Peer reviewed, 2021)
    I Norge har naturfagprestasjoner på ungdomstrinnet i lang tid ligget under de andre nordiske landene, og de falt i tillegg med 13 poeng fra 2015 til 2019, noe som tilsvarer omtrent et halvt års skolegang. Derfor handler ...
  • Knain, Erik; Fredlund, Tobias; Furberg, Anniken Larsen; Mathiassen, Ketil; Remmen, Kari Beate; Ødegaard, Marianne (Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
    Being able to engage with science representations, such as graphs, drawings, animations, gestures and written and verbal texts lies at the heart of scientific literacy. This article introduces the design-based research ...
  • Kersting, Magdalena; Karlsen, Solveig; Ødegaard, Marianne; Olufsen, Magne; Kjærnsli, Marit; Suhr, Mai Lill (Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2023)
    A large body of research has studied the role and potential ofinquiry to increase the quality of teaching in science education.While much of this existing research is based on internationallarge-scale assessment studies, ...
  • Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke; Bakken, Jonas; Baran, Mukadder; Beiler, Ingrid Rodrick; Brkan-Musad, Altijana; Buchholtz, Nils; Hartvigsen, Kirsten Marie; Ødegaard, Marianne; Aashamar, Peter Nicolai (Research report / Forskningsrapport, 2020)