• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Samfunnsfagdidaktikk
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Samfunnsfagdidaktikk
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 183

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Vurdering og tolkningsfellesskap i samfunnsfagene : Hva legger lærere vekt på når de vurderer faglig dyktighet i skriftlige elevbesvarelser? 
Sandsmark, Kristine (Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Studien undersøker samfunnsfagslæreres vurderingspraksis i den videregående skole, hvor problemstillingen lyder som følger: Hva legger lærere vekt på når de vurderer faglig dyktighet i skriftlige oppgaveløsninger i ...
Diskusjon og demokratisk dannelse : om deliberasjonens kår i et samfunnsfagsklasserom 
Jenssen, Martin Farstad (Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Problemområde, teori og problemstillinger: Utformingen av det teoretiske rammeverket redegjør for den demokratiske dannelse i lys av ulike demokratimodeller og kommer gjennom etisk-logiske drøftninger fram til at Habermas ...
Demokratiundervisning i samfunnsfag : Fem læreres forståelse av hvordan man utvikler elevers demokratiske kompetanse 
Kristensen, Irene McIntyre (Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Læreplanen stadfester at formålet med samfunnsfaget er ”å medverke til forståing av og oppslutning om grunnleggjande menneskerettar, demokratiske verdier og likestilling og til aktivt medborgerskap og demokratisk deltaking”. ...
Elevene i verdens beste skole forsvant i cyberspace : - hva gjør samfunnfaglæreren for å hindre ikke-faglig bruk av PC-en? Restricted Access
Ekeberg, Kristin Bjørge; Christensen, Stine Elise (Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Denne oppgavens tema er samfunnsfaglærerens muligheter til å regulere PC-bruken i undervisningssituasjonen. Hovedproblemstillingen for oppgaven er hva gjør samfunnsfaglæreren for å hindre ikke-faglig bruk av PC-en? I vårt ...
Deliberative Samtaler? 
Langehaug, Nicolai (Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Temaet for denne avhandlingen er den deliberative samtalens mulighet i det dialogiske møtet mellom lærer og elev. Deliberasjon kan i korte trekk defineres som en prosess hvor ulike sider av en sak stilles mot hverandre og ...
Samtidskunst som samfunnskunnskap. Ein studie om korleis elevar sitt møte med samtidskunst kan bidra til demokratiopplæring 
Grøtting, Inger Fure (Master thesis / Masteroppgave, 2018)
Temaet for denne masteroppgåva er korleis elevar sitt møte med samtidskunst kan bidra til demokratiopplæring. Demokratiopplæring er ein grunnstein i den norske skulemodellen, der samfunnsfaga har eit særskilt ansvar. Ein ...
Drøfting i Samfunnsfaget 
Gulbrandsen, Even (Master thesis / Masteroppgave, 2016)
Drøfting er en sentral ferdighet i samfunnsfaget, både som uttrykksmåte og i tilknytning til vurderingssituasjoner, likevel er det en allmenn oppfattelse av at drøfting er forvirrende og utydelig. Formålet med denne studien ...
22. juli i samfunnsfagundervisningen : En utforskende studie 
Knapstad, Ida Nygård (Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Tema for oppgaven er 22. juli i samfunnsfagundervisningen i videregående skole, hvor læreres bruk av 22. juli, og hvordan de begrunner denne bruken blir undersøkt. Behandling av 11. september i samfunnsfagundervisningen i ...
Diskusjonen i teori og praksis : Om diskusjonen som undervisningsmetode 
Solberg, Åsmund (Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Diskusjonen har et stort læringspotensial, og blir hyppig benyttet som undervisningsmetode av samfunnsfaglærere. Diskusjonen har også en sentral plass i læreplanene i samfunnsfag. Derfor er diskusjonen som undervisningsmetode ...
Makt eller ikke? : deliberativ ledelse : samfunnsfaglæreren i et lederperspektiv 
Helgesen, Are Sanne; Olsen, Kim Rønås (Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Samfunnsfaglæreren har makt over elevene. Ved å bestemme innhold og undervisningsmetoder, legger læreren føringer for elevenes ferdighetsutvikling. Vi ønsker i denne oppgaven å sammenligne samfunnsfaglæreren med næringslivsledere ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 19
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2019 (38)2018 (21)2017 (26)2016 (22)2015 (17)2014 (10)2013 (9)2012 (6)2011 (6)2010 (7)Document TypeMasteroppgave (183)Gruppeoppgave (12)AuthorAashamar, Peter Nicolai (1)Aasrum, Vibeke Omland (1)Abuawad, Rana (1)Ahmed, Khadra Yasien (1)Ali, Amna (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy