Search
Now showing items 1-10 of 19
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Norske skoleledere har gjennom statlig styring fått skjerpede krav til pedagogisk ledelse de siste årene. Skolekulturen, både i norsk og utenlandsk kontekst, er preget av det Berg (1999) kaller den ”usynlige kontrakten”. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Tema for oppgaven er studentevalueringer og kvalitet, og oppgaven bygger på ustrukturert intervju av lærere og ledere fra en avdeling innen en høyskole.
Sentrale funn i oppgaven er hvordan ledere og lærere forholder seg ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Problemområder/problemstillinger: Bystyret i Oslo vedtok i 2005 å innføre skriftlig vurdering på barnetrinnet. Vurderingen skal gis to ganger i året i fagene norsk, matematikk, engelsk og naturfag for skoleåret 2008/2009. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Min hensikt med oppgaven er å belyse mulighetene som ligger i å engasjere skoleledelsen i utvikling, fortolkning og bruk av vurderingsresultater fra Nasjonale prøver og internasjonale tester. Innsikt i utdanningsteori og ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Problemområde/problemstillinger:
Internasjonale og nasjonale forskningsarbeider viser til at elevvurderingen er en viktig del av elevenes læringsprosess. Flere av disse arbeidene argumenterer for et vurderingssystem som ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Denne masteroppgaven handler om ledelse av kunnskapsmedarbeidere, og hva som kreves av ledere for å skape attraktive arbeidsplasser. I vår studie har vi lagt vekt på at kapital og kunnskap er to vidt forskjellige grunnlag ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Tema er ledelse av skoleutvikling.
Problemstilling: Hvordan bruker rektor resultatene fra Elevundersøkelsen for å utvikle skolens pedagogiske praksis?
Formålet med undersøkelsen er å finne ut hvordan Elevundersøkelsen ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Oppgavens problemstilling: Hva er ledelsens betydning for å beholde nyutdannede lærere i yrket?
Vår forskning er en casestudie hvor vi har samlet empiri ved å intervjue tre skoleledere, tre nyutdannede lærere og tillitsvalgte ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
I prosjektet stiller jeg spørsmål om yrkesetikk er et forsømt område i ledelse av yrkesfaglig videregående skole og vurderer om det er samsvar mellom sentrale styringsdokumenter for skolen, viktige trekk ved arbeidslivet ...
Lærerkultur og elevresultater : en enkel case studie av en skoles utvikling fra svake til gode elevresultater over en treårsperiode Restricted Access
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2009)
Hva har skjedd på Solbakken skole som har ført til forbedringer i elevresultatene?
Temaet for oppgaven er å identifisere ledelsesstrategier. Vi håper å forstå bedre de prosessene som har foregått ved den skolen vi har ...