Search
Now showing items 1-9 of 9
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Hovedmålet med denne masteroppgaven har vært en evaluering av fire forskjellige lærebøker i engelsk, to fra vår tidligere læreplan, L97 og to fra inneværende læreplan, LK06, Læreplan for Kunnskapsløftet 2006, og en ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Målet med denne oppgaven er å undersøke R94 og LK06 lærebøker i engelsk for å finne ut om det er endringer i antall vokabularoppgaver i nyere lærebøker sammenlignet med R94 lærebøker, som et resultat av at det er et ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Det overordnede målet for denne oppgaven er leseopplæringen i den videregående skolen. Mer konkret ønsket jeg å finne ut hva og hvor mye som leses, hvordan lesing undervises og hvordan lærernes holdninger til leseundervisningen ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Hovedmålet med denne masteroppgaven er å finne ut om R94 i tilstrekkelig grad forbereder elevene i norsk videregående skole for høyere utdanning med tanke på opplæring i akademisk skriving i engelsk. Det står i den generelle ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
This thesis focuses on the subject of vocabulary in English didactics. The main aim is to study the English vocabulary usage of upper secondary pupils in Norway. An analysis and comparison is made of Norwegian learners’ ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
The purpose of this thesis is to give an account of the role of the discourse competence component in the one-year and two-year foundation course1 in common general studies of the upper secondary school in Norway. My focus ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
This thesis is a comparative analysis of two English textbooks for the foundation course in upper secondary school with special reference to pre-reading. The two textbooks and their pedagogical approaches have been discussed ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
The overall purpose of this thesis is to carry out a critical analysis of the final exam in written English in the lower secondary school according to the syllabus which was implemented in. My main objectives are to focus ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)
The thesis is a study of the final assessment in English in the vocational courses in upper secondary school (VF2210). The data from the present study reveal that the VF2210 exam test does not in all cases test achievement. ...