• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Nordisk didaktikk
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Nordisk didaktikk
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 11

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Leseundervisning? lesersosialisering? : et forsøk med eksplisitt leseundervisning på mellomtrinnet 
Sibeko, Guro Jabulisile Johnsen (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Flere nasjonale og internasjonale undersøkelser har vist at norske elever leser dårligere enn elever i land vi ønsker å sammenligne oss med, og dårligere enn elever i Norge tidligere har gjort. Det blir flere svake elever, ...
En barnebok i klasserommet : didaktisk strategi, respons og meningsutbytte 
Wirak, Maja Inanda Lexow (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Målet med denne oppgaven har vært å finne ut hvordan elever på 5.trinn har oppfattet og reagert på Tormod Haugens Georg og Gloria (og Edvard), en barnebok som ble lest høyt og bearbeidet i klassen. Ved bruk av ulike ...
Sammensatte tekster i videregående skole : en undersøkelse av arbeidet med skriftlige og muntlige sammensatte elevtekster i to klasser 
Evju, Mona Hanheide (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Masteroppgaven handler om sammensatte tekster i videregående skole, studieforberedende studieretning. Målet med oppgaven var å finne ut mer om elevenes motivasjon og deres kompetanse i arbeidet med sammensatte tekster i ...
Utvikling av elevers lese- og skrivekompetanse i prosjektet "Ungdommens kritikerpris" : en studie av elevers arbeid med kritikernominerte bøker i 2007 Restricted Access
Nordmoen, Vigdis Charlotte Berg (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Intensjonen med denne oppgaven er å undersøke utviklingen av elevers lese- og skrivekompetanse i prosjektet Ungdommens kritikerpris . I prosjektet, som kom i stand etter et initiativ fra Foreningen !les , skulle elevene ...
Elevers begrepsforståelse i naturfag sett i sammenheng med lærernes arbeidsmetoder 
Bueie, Elisabeth Lønning (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
I denne oppgaven har jeg fokusert på begrepsforståelse i naturfag. Jeg har gjennomført en spørreundersøkelse om begrepsforståelse i naturfag blant elever og lærere på 8.trinn. Spørreundersøkelsen er utgangspunkt for ...
"Unnskyld lærer, vi har historie nå..." : en kasusstudie av et tverrfaglig samarbeidsprosjekt i skriving i videregående skole, med fokus på elevtekster 
Østern, Siri Gran (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Den nye læreplanen, Kunnskapsløftet, med de grunnleggende ferdighetene som basis bringer noe helt nytt inn i de ulike skolefagene. Skriving er ikke lenger bare norsklærerens domene, denne ferdigheten skal, sammen med de ...
Fritekne eller utelatne? : fritaksregelen etter §3-6 i forskrift til opplæringslova : ein studie av kva sidemålsundervisning fritakselevane får, og kva implikasjonar fritaket kan ha for den ordinære sidemålsundervisninga på ungdomsskulen 
Talsethagen, Astrid Syse (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Det overordna temaet for avhandlinga er nynorsk som sidemål på ungdomsskulen. Meir spesifikt blir fritaksregelen i forskrift for opplæringslova §3-6 undersøkt. Denne gir alle som har andre morsmål enn norsk, samisk, finsk ...
"Jeg skulle gitt mye for å få sagt dette til deg, Osvald" : tolkninger av Gjengangere : en studie av åtte elevers gjendiktninger av Ibsens drama 
Berg, Stine (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Studien tar utgangspunkt i et skriveprosjekt som ble gjennomført i regi av Utdanningsetaten i forbindelse med Ibsenjubiléet i 2006. Prosjektet inkluderte syv 10. klasser ved syv forskjellige ungdomsskoler i Oslo, og ...
Skriving i idrettsfag : en casestudie av skrivekultur og skriveopplæring på idrettsfag 
Valan, Bjørg Karin (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Oppgaven er en del av skriveprosjektet Skriving på tvers av fag og er en casestudie av skriving og skriveopplæring på idrettsfag.Målet med undersøkelsen var å finne ut hva som kjennetegner skrivingen og skriveopplæringen ...
"Hvor mye kan en kreve av en stakkars 18 - 19 åring da?" : en diskursanalytisk tilnærming til samtalekulturen om skriveopplæring og vurdering i videregående skole. 
Seip, Ellen Ottersen (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Bakgrunnen for oppgaven var KAL-rapportens konklusjon om at bakgrunnen for det relativt gode samsvaret mellom bedømmere i ungdomskolen. Dette tolkingsfellesskapet er utviklet gjennom samtalene mellom lærere og elever, ...
  • «
  • 1
  • 2
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued
2008 (11)
Document TypeMasteroppgave (11)AuthorBerg, Stine (1)Bueie, Elisabeth Lønning (1)Evju, Mona Hanheide (1)Nordmoen, Vigdis Charlotte Berg (1)Seip, Ellen Ottersen (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy