• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Realfagdidaktikk
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Realfagdidaktikk
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 15

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Nylig innflyttede minoritetselevers opplevelse av overgangen til matematikkundervisningen i Norge 
Svalheim, Emma (Master thesis / Masteroppgave, 2019)
Målet med denne studien har vært å svare på problemstillingen: Hvordan opplever tre nylig innflyttede minoritetselever overgangen til matematikkundervisningen i Norge? Det blir stadig flere elever med minoritetsbakgrunn ...
Omgrepsforståing ved hjelp av metaforar for fleirspråklege elevar 
Pedersen, Anita Hollund (Master thesis / Masteroppgave, 2019)
Hensikta med denne studien har vært å undersøkje korleis metaforar speler ei rolle for omgrepsforståinga hos fleirspråklege elevar. Klasseromma i dag er prega av eit mangfald der fleire kulturar er representert, og i følgje ...
Finnes det én oppskrift på god undervisningskvalitet i matematikk? En kvantitativ undersøkelse av sammenhengen mellom elevers opplevelse av god undervisning i matematikk og hvordan de presterer i faget 
Vollen, Marie (Master thesis / Masteroppgave, 2019)
Denne oppgaven er en kvantitativ undersøkelse hvor fokuset er på hvordan elever opplever det som skal kjennetegner god undervisningskvalitet i matematikk, og hvilke sammenhenger dette har med hvordan de presterer i ...
KARTLEGGING AV MATEMATISK KOMPETANSE I IKT-STØTTET PROBLEMLØSING Restricted Access
Öztürk, Ömer Faruk (Master thesis / Masteroppgave, 2019)
Denne kvalitative studien undersøker elevers matematiske kompetanse innen IKT-støttet problemløsing. I Fremtidens skole – Fornyelse av fag og kompetanser (NOU 2015:8) ble det ytret et ønske om at norske matematikkelever ...
Tre flerkulturelle elevers matematiske identitet 
Onsrud, Karina (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan flerkulturelle elevers matematiske identitet kommer til uttrykk. Identitet vil ifølge Bishop (2012) være informert av tidligere erfaringer. Dette vil gjelde alle ...
Elevers arbeid med å konstruere en geologisk tidslinje i klasserommet etter feltarbeid. En videostudie av elevers etterarbeid i geofag 1 Restricted Access
Raddum, Elisabeth Stormoen (Master thesis / Masteroppgave, 2019)
Hensikten med denne kvalitative studien er å undersøk hvordan elever i geofag 1 arbeider med å sette sammen en geologisk tidslinje i klasserommet etter feltarbeid. Feltarbeid regnes som en av geofagets særegenheter. Fra ...
Tre flerkulturelle elevers matematiske identitet 
Ånonsen, Sarah (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan flerkulturelle elevers matematiske identitet kommer til uttrykk. Identitet vil ifølge Bishop (2012) være informert av tidligere erfaringer. Dette vil gjelde alle ...
Kan utforskende undervisning føre til endringer i oppfatninger og motivasjonen til norske elever i matematikk? 
Renden, Bjørn Ole (Master thesis / Masteroppgave, 2019)
Hvordan greier forserte VGS elever kalkulus på universitetet? 
Payeh-Bandy, Shiva (Master thesis / Masteroppgave, 2019)
Målet med denne studien er å finne ut om forserte elevene på universitetet sliter med overgangen fra matematikk på videregående til matematikk på universitetet eller ikke, og hvilken betydning dette svaret kan ha for ...
Matematikklæreres forklaringer av nytt fagstoff i klasserom som viser høy fremgang i prestasjoner 
Hegbom, Eline Engelstad (Master thesis / Masteroppgave, 2019)
Hensikten med denne studien har vært å undersøke hva som kjennetegner fire læreres forklaringer av nytt fagstoff i matematikk på ungdomsskolen, i klasserom som viser høy fremgang i prestasjoner. Forskning viser at elever ...
  • «
  • 1
  • 2
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued
2019 (15)
Document TypeMasteroppgave (15)Gruppeoppgave (2)AuthorHagset, Kristin (1)Hegbom, Eline Engelstad (1)Kaafjord, Eirik (1)Onsrud, Karina (1)Payeh-Bandy, Shiva (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy