• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Realfagdidaktikk
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Realfagdidaktikk
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 20

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Matematisk modellering : en teoretisk og empirisk belysning av PISA 
Olsen, Ole Henrik Ishoel (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Denne masteroppgaven i realfagdidaktikk er en belysning av den internasjonale komparative undersøkelsen PISA med hensyn på den didaktiske betydningen av begrepet matematisk modellering. Problemstillingen i oppgaven åpner ...
Algoritmer og kreativitet til matematikkeksamen : fra 2MX til R1 : endret eksamensoppgavene seg med eksamensformen? 
Fossum, Aina (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
I forbindelse med innføringen av læreplanen Kunnskapsløftet (LK06) har matematikkeksamen blitt todelt med én del der ingen andre hjelpemidler enn skrivesaker er tillatt og én del der alle hjelpemidler bortsett fra kommunikasjon ...
Hvorfor skal jeg lære naturfag? : "Jeg vet ikke jeg, jeg skal jo bli fotballspiller." 
Aardal, Hege Steen-Hansen (Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Sammendrag: TITTEL: Hvorfor skal jeg lære naturfag? ”Jeg vet ikke jeg, jeg skal jo bli fotballspiller.” AV: Hege Aardal VEILEDERE: Berit Bungum og Astrid Birgitte Eggen PROGRAM: RDID 4090 SEMESTER: Våren 2006 STIKKORD: ...
‘I just don’t think it’s me’ : a study on the willingness of Icelandic learners to engage in science related issues 
Stefansson, Kristjan Ketill (Master thesis / Masteroppgave, 2006)
The main purpose of this thesis is to give stakeholders in science education access to information that might help improve school science for future learners, especially by focusing on results that might be helpful to ...
Naturfag på grunnkurs : en undersøkelse av elevers oppfatning og forståelse av naturfagundervisningen i 1. klasse i den videregående skole 
Roaas, Trygve (Master thesis / Masteroppgave, 2005)
STIKKORD: Naturfag i videregående skole – Naturvitenskaplig allmenndannelse - Rekruttering til naturfagene Tema/problemstilling Denne masteroppgaven har til hensikt å vise den forståelse og opplevelse ...
Læreplaner i matematikk som styringsverktøy for undervisningen i videregående skole i de nordiske landene Restricted Access
Omland, Karen Sofie (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Problemstilling I denne studien ble det undersøkt om ulikheter mellom norske og andre nordiske læreres holdninger til læreplan i matematikk i videregående skole kan forklares ut fra læreplanene, - eller om det må søkes ...
Velstand øker avstanden mellom jenter og gutter? : en sammenlikning av ungdoms interesser i naturfag på tvers av fire vestlige land, basert på undersøkelsen ROSE (The Relevance of Science Education) 
Jensen, Fredrik (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Denne masteroppgaven dreier seg om å beskrive og å prøve å forstå vestlige 15-åringers interesser innen naturfag og teknologi. Oppgaven er basert på ROSE-studien (The Relevance of Science Education), en internasjonal ...
Det magiske året? : en casestudiet omkring grunnkurset i matematikk 1MX/1MY ved en videregående skole i skoleåret 2003/04. 
Vartdal, Terje Krager (Master thesis / Masteroppgave, 2005)
Denne masteroppgaven tar for seg ulike sider ved undervisningen i matematikkemnene 1MX og 1MY slik den ble gjennomført ved en videregående skole i skoleåret 2003/04. Data fra 166 elever er samlet og registrert i SPSS og ...
Bevisets plass i norske læreplaner : en historisk oversikt og drøfting av matematiske bevis i videregående skole 
Olsrud, Håkon Grønsveen (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Denne masteroppgaven i matematikkdidaktikk omhandler matematiske bevis og beskriver bevisets rolle i læreplanene for videregående skole1 fra 1896 til 2009. Oppgaven drøfter ulike teoretiske perspektiver og argumenter som ...
Små kjønnsforskjeller blant ungdom i mindre moderniserte land? : 15-åringers interesser i naturfag på tvers av fire ikke-vestlige land, basert på prosjektet ROSE (The Relevance of Science Education) 
Ullah, Fazilat Siddiq (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
I denne mastergradsoppgaven undersøker jeg ikke-vestlige elevers interesser innen naturfag og teknologi. Jeg har basert mitt arbeid på studien The Relevance of Science Education (ROSE). ROSE er en internasjonal undersøkelse ...
  • «
  • 1
  • 2
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2009 (6)2008 (9)2006 (2)2005 (3)Document Type
Masteroppgave (20)
AuthorAardal, Hege Steen-Hansen (1)Andersen, Odd Bjørnar F. (1)Dahl, Ottar (1)Eide-Fallet, Ole Anders (1)Fossum, Aina (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy