Search
Now showing items 1-6 of 6
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Sammendrag:
TITTEL: Hvorfor skal jeg lære naturfag?
”Jeg vet ikke jeg, jeg skal jo bli fotballspiller.”
AV: Hege Aardal
VEILEDERE: Berit Bungum og Astrid Birgitte Eggen
PROGRAM: RDID 4090
SEMESTER: Våren 2006
STIKKORD: ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
En symbolregner er en lommeregner som i tillegg til numeriske og grafiske funksjoner (operasjoner) også har symbolbehandlende funksjoner. Disse tilleggsfunksjonene skiller en symbolregner fra en ordinær grafisk ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
The main purpose of this thesis is to give stakeholders in science education access to information that might help improve school science for future learners, especially by focusing on results that might be helpful to ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Mange undersøkelser viser at norske elever, og spesielt minoritetsspråklige elever, kommer til kort i forhold til skolens og samfunnets krav til kunnskaper og kompetanse for eksempel i realfag og lesing (Bakken 2003). ...
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2006)
The thesis is based on the view that science teaching must build on an understanding of the students' culture, priorities and concerns.
The empirical material is collected through the ROSE project. ROSE (The Relevance of ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Høsten 2002 startet arbeidet med å lage et nasjonalt prøvesystem i norsk, engelsk og matematikk. Dette var noe nytt i Norge, selv om det finnes erfaringer fra tilsvarende prøver i andre land. Oppmerksomheten rundt prøvene ...