Search
Now showing items 1-10 of 20
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Oppgaven ser på emnene tall og algebra fra TIMSS-undersøkelsene i 1995 og 2003. Oppgaven fokuserer på eventuelle endringer hos norske 13/14-åringer. 12 såkalte trendoppgaver er utgangspunkt for oppgaveanalysen. Dette er ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Høsten 2002 startet arbeidet med å lage et nasjonalt prøvesystem i norsk, engelsk og matematikk. Dette var noe nytt i Norge, selv om det finnes erfaringer fra tilsvarende prøver i andre land. Oppmerksomheten rundt prøvene ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Oppgaven er en teknisk beskrivelse av en metodeutvikling for klasseromsobservasjon i et realfagdidaktisk forskningsprosjekt. Oppgaven beskriver hvordan prosjektet PISA+ gikk frem for å filme i klasserommet med fjernstyrt ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Oppgaven tar utgangspunkt i tre områder i grunnskolen der det har foregått store forandringer de to siste tiårene. Dette er forandringer som igjen har fått konsekvenser for hvordan vi underviser i matematikk. De tre områdene ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)
(Master thesis / Hovedoppgave, 2001)
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Mange undersøkelser viser at norske elever, og spesielt minoritetsspråklige elever, kommer til kort i forhold til skolens og samfunnets krav til kunnskaper og kompetanse for eksempel i realfag og lesing (Bakken 2003). ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
”GEOFAG I FOKUS – Konstruksjon av kunnskap: Elevers ideer i geofag” en hovedfags-oppgave i realfagdidaktikk, tar opp følgende to problemstillinger:
1. Hvilken betydning har det konstruktivistiske vitenskapssyn for det ...