• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Realfagdidaktikk
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Realfagdidaktikk
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 87

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Hvordan forstå at jorda går i en rettlinjet bevegelse rundt sola -Forskningsbasert utvikling og utprøving av undervisningsmodul i generell relativitetsteori 
Ytterhaug, Ane Sofie (Master thesis / Masteroppgave, 2015)
Denne masteroppgaven belyser hvordan man kan utvikle en undervisningsmodul i generell relativitetsteori basert på læreplanmål, relevant forskningslitteratur og et sosiokulturelt læringssyn. I oppgaven undersøkes det også ...
Relevans i og holdninger til matematikk 1P-Y. En spørreundersøkelse om elevers opplevelse av relevans i og holdninger til fellesfaget matematikk på yrkesfaglige studieprogrammer. 
Særsland, Anna Elise Emblem (Master thesis / Masteroppgave, 2018)
Temaet for denne oppgaven er relevans og yrkesretting i matematikk 1P-Y. Hensikten med studien, er å undersøke om det er sammenhenger mellom yrkesfagelevers opplevelse av relevans og yrkesretting i matematikkundervisningen, ...
Hvordan beskriver norske fysikkstudenter bakgrunnen for sitt utdanningsvalg? : En kvalitativ studie av utdanningsvalget til norske førsteårsstudenter i fysikk 
Pettersen, Andreas (Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Den lave rekrutteringen til realfagene er noe som bekymrer både myndighetene og næringslivet. For å forstå hvilke faktorer som stimulerer til realfagsvalg ble det våren 2010 gjort en undersøkelse av norske realfagsstudenters ...
Geografiske Informasjonsystemer(GIS) i den norske skole 
Slaattun, Erik (Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Norsk-tamilske elevers holdninger til matematikk : En casestudie over seks faglig sterke norsk-tamilske elever 
Suntharalingam, Elil Arasi (Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Ifølge internasjonale og nasjonale komparative undersøkelser skårer minoritetselevene i norske skoler lavere enn majoritetselevene (se for eksempel PISA 2009, TIMSS 2007 og nasjonal prøver). Mulige årsaker til prestasjonsavviket ...
Elevers strategier for løsing av matematikkoppgaver : en sammenligning av noen sterke og svake elever på 9. trinn 
Abusdal, Ingunn (Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Temaet for min masteroppgave var å undersøke hvilke strategier sterke og svake elever brukte når de løste matematikkoppgaver. Det gjorde jeg ved å studere løsingsstrategier som tre sterke og tre svake elever brukte i ...
Skoletur, science center og sammenhæng? : en studie af science centres tilrettelægning for skolebesøg 
Olsen, Anne Lykkebo (Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Hensigten med denne opgave er at undersøge hvordan science centre i Norge og i Danmark tilrettelægger for skolebesøg. Fokus er på science centrenes egne erfaringer og tanker omkring det at tilrettelægge for at lærerne kan ...
Vet realfagsstudenter hva de vil bli? : Studenter ved fagdisiplinbaserte realfagsstudiers ønske om fremtidig yrke 
Parameswaran, Subashini (Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Denne masteroppgaven dreier seg om å utvikle kunnskap om, og forstå sammenhengen mellom yrkesønsker/muligheter og valg av fagdisiplinbasert realfag (matematikk, fysikk, kjemi, biologi, molekylærbiologi, biokjemi, og ...
Diagnostiske oppgaver i matematikkundervisningen : hvilken informasjon kan lærere få ved bruk av diagnostiske oppgaver i undervisningen? 
Dahl, Charlotte Merete (Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Denne masteroppgaven tar for seg noen av misoppfatningene som elever på siste trinn på videregående kan ha i forbindelse med algebra. Dette er et aktuelt tema siden internasjonale undersøkelser viser at norske elever ...
Prestasjonsmotivasjon i en low-stakes testkontekst : analyser av de norske 3MX-elevenes motivasjon og innsats på matematikktesten i TIMSS-Advanced 2008 
Hillervik, Tatjana (Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Målet med denne masteroppgaven er å undersøke norske elevers selvrapporterte motivasjon og innsats på matematikktesten i TIMSS Advanced 2008. TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) Advanced er en ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 9
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2019 (15)2018 (7)2017 (12)2016 (9)2015 (11)2014 (5)2013 (4)2012 (5)2011 (5)2010 (4)Document TypeMasteroppgave (87)Gruppeoppgave (7)AuthorAagenæs, Per Sigmund (1)Aasbrenn, Amund (1)Abusdal, Ingunn (1)Aksland, Thordis Charlotte (1)Bentsen, Joachim Husaas (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy