Browsing Institutt for lærerutdanning og skoleforskning by Author "Rasmussen, Ingvill"
Now showing items 1-4 of 4
-
Ludvigsen, Sten Runar; Warwick, Paul; Rasmussen, Ingvill; Rødnes, Kari Anne; Smørdal, Ole; Major, Louis (Chapter / Bokkapittel / SubmittedVersion, 2019)High-quality classroom dialogues improve students’ capacities to learn school subjects and help them develop more general skills such as collaboration and critical thinking. In this chapter, we take a sociocultural stance ...
-
Rasmussen, Ingvill; Rindal, Ulrikke Elisabeth; Lund, Andreas (Research report / Forskningsrapport / PublishedVersion, 2014)Læringsressurser og arbeid med sjangeren fantasy Læreboka sto sentralt i engelskundervisningen i en klasse på 8. trinn. Men den har ikke lenger har den samme styrende funksjon som er beskrevet i tidligere studier. Læreboka ...
-
Rasmussen, Ingvill; Kjærnsli, Marit; Jensen, Fredrik; Ludvigsen, Sten Runar (Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2020)I PISA 2015 undersøkes elevers ferdigheter i problemløsing ved samarbeid. Problemløsing ved samarbeid er en innovativ del av PISA-undersøkelsen og kommer i tillegg til lesing, matematikk og naturfag. Den innovative delen ...
-
Rødnes, Kari Anne; Rasmussen, Ingvill; Omland, Maren; Cook, Victoria (Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2021)This study examines work with an academic concept in a multicultural classroom where a microblogging tool was used to facilitate dialogues. The analysis of extracts from classroom talk shows how one teacher prompted students ...