• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 781

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Leder og veileder 
Sibeko, Guro Jabulisile (Master thesis / Masteroppgave, 2020)
Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie av hvordan nyutdannede, nyansatte lærere opplever å ha en veileder som også er deres leder. Formålet med studien er å undersøke veilederens doble rolle ovenfor veisøkeren, ...
Gruppeveiledning - Læreres kompetanseutvikling og lederes tilrettelegging for profesjonsutvikling 
Salkjelsvik, Siri Ribøy (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2020)
Denne studien er en kvalitativ undersøkelse av to skolers arbeid med gruppeveiledning. I studien undersøker vi hvordan gruppeveiledning kan bidra til læreres kompetanseutvikling og hvordan lederes tilrettelegging av ...
På hvilke måter synes skoleeier å gi støtte til utøvelse av ledelse i skolen? 
Rungstad, Nina; Lind, Hilde Marie (Master thesis / Masteroppgave, 2012)
I denne oppgaven retter vi fokus på det kommunale skoleeiernivået og forsøker å ramme inn feltet mellom skoleeier og skoleledere i en kommune. Formålet med oppgaven er å utvikle kunnskap omkring hvordan skoleeier kan bidra ...
Lærere og tidligpensjonering 
Lillesund, Solbjørg Fyllingsnes (Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Lærere som slutter av sin yrkeskarriere før oppnådd pensjonsalder er et tap for samfunnet. Dette er et samfunnsøkonomisk problem. Regjeringen rettet fokuset mot seniorpolitikk med St.meld.nr.6(2006-2007). For å opprettholde ...
Vurdering og tolkningsfellesskap i samfunnsfagene : Hva legger lærere vekt på når de vurderer faglig dyktighet i skriftlige elevbesvarelser? 
Sandsmark, Kristine (Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Studien undersøker samfunnsfagslæreres vurderingspraksis i den videregående skole, hvor problemstillingen lyder som følger: Hva legger lærere vekt på når de vurderer faglig dyktighet i skriftlige oppgaveløsninger i ...
Implementeringsstudie : en studie av lederroller ved implementering av LUS ved Berg skole 
Michalsen, Anne Berit; Owren, Laila (Master thesis / Masteroppgave, 2010)
I denne masteroppgaven studerer vi en implementeringsprosess. I 2008-2009 skulle Leseutviklingsskjema (LUS) implementeres ved Berg skole, og vi ble bedt om å følge denne prosessen på nært hold. Vi mener at vi gjennom denne ...
Utvikling av skolen som en lærende organisasjon ved hjelp av et felles kompetanseløft i tilpasset opplæring 
Bakka, Torunn-Helene (Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Det er mye fokus på tilpasset opplæring innen skolesektoren. Kunnskapsløftet og andre of-fentlige dokumenter vektlegger dette som et viktig pedagogisk prinsipp for å skape en bedre kultur for læring på den enkelte skole. ...
Diskusjon og demokratisk dannelse : om deliberasjonens kår i et samfunnsfagsklasserom 
Jenssen, Martin Farstad (Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Problemområde, teori og problemstillinger: Utformingen av det teoretiske rammeverket redegjør for den demokratiske dannelse i lys av ulike demokratimodeller og kommer gjennom etisk-logiske drøftninger fram til at Habermas ...
L1 use in EFL instruction 
Hoff, Marie Sjasmin Tobru (Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Målet med denne kvalitative studien er å undersøke hvordan norsk som førstespråk (L1) brukes i engelskundervisning på ungdomsskolen og i videregående skole, og samtidig finne ut hva som forårsaker variasjonen i L1-bruk. ...
Demokratiundervisning i samfunnsfag : Fem læreres forståelse av hvordan man utvikler elevers demokratiske kompetanse 
Kristensen, Irene McIntyre (Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Læreplanen stadfester at formålet med samfunnsfaget er ”å medverke til forståing av og oppslutning om grunnleggjande menneskerettar, demokratiske verdier og likestilling og til aktivt medborgerskap og demokratisk deltaking”. ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 79
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2019 (122)2018 (89)2017 (79)2016 (70)2015 (77)2014 (58)2013 (58)2012 (52)2011 (56)2010 (43)Document Type
Masteroppgave (781)
Gruppeoppgave (138)AuthorAagenæs, Ingunn Hauan (1)Aagenæs, Per Sigmund (1)Aalandslid, Emilie Bakka (1)Aas, Ellen (1)Aasbrenn, Amund (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy