• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 166

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Kunnskapsløftet - fra ord til handling? : en makrostudie om ord blir til handling 
Randsborg, Henriette; Mosvold, Nils-Tore Sagen (Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Bakgrunn Kunnskapsløftet – fra ord til handling er et nasjonalt skoleutviklingsprogram som har til hensikt å sette skolene i stand til å utvikle seg til å bli lærende organisasjoner. Programmet er initiert av Kunnskapsde ...
Rekruttering av skoleledere : kommunikasjon og rasjonaliteter - en fenomenologisk studie av 2 tonivå-kommuner 
Duncan, Erik Johann; Haaland, Oddvar (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
1. Bidrag til forskningsfeltet Forskningsstudien er en fenomenologisk studie med formål å beskrive og forstå hvordan kommuner kommuniserer sin rekrutteringspraksis i lys av rasjonaliteter. Det kan synes som om det er lite ...
Ledelse av endringsprosesser i skolen : tradisjon - kunnskap - relasjon - innovasjon 
Skahjem, Wenche Synnøve (Master thesis / Masteroppgave, 2005)
Problemstilling: Tema for masteroppgaven er ledelse av endringsprosesser i skolen. Problemstillingen er todelt: 1. Hvordan utøves ledelse av endringsprosesser i en skole der myndighetene vurderer endringene som ...
Hvordan vurdere og velge lærebøker? : utviklingen av en modell for lærerens valg av lærebøker i samfunnsfag 
Lande, Øystein Myksvoll (Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Hovedmålet med oppgaven er å utvikle en standardisert og relativt enkel modell for å vurdere og velge lærebøker i samfunnsfag. Utgangspunktet er lærerens dilemma; Hvordan skal jeg vurdere og velge ut lærebøker? Hva skal ...
Grammar in English teaching : an evaluation of different English textbokks and English teachers' attitudes 
Austad, Bente Irene (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Hovedmålet med denne masteroppgaven har vært en evaluering av fire forskjellige lærebøker i engelsk, to fra vår tidligere læreplan, L97 og to fra inneværende læreplan, LK06, Læreplan for Kunnskapsløftet 2006, og en ...
Vocabulary in R94 and LK06 : has the vocabulary competence aim in LK06 led to increased focus on vocabulary in English textbooks? : are there changes as to vocabulary categories used in LK06 compared to R94 
Borgersen, Mary Ann (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Målet med denne oppgaven er å undersøke R94 og LK06 lærebøker i engelsk for å finne ut om det er endringer i antall vokabularoppgaver i nyere lærebøker sammenlignet med R94 lærebøker, som et resultat av at det er et ...
Matematisk modellering : en teoretisk og empirisk belysning av PISA 
Olsen, Ole Henrik Ishoel (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Denne masteroppgaven i realfagdidaktikk er en belysning av den internasjonale komparative undersøkelsen PISA med hensyn på den didaktiske betydningen av begrepet matematisk modellering. Problemstillingen i oppgaven åpner ...
Leseundervisning? lesersosialisering? : et forsøk med eksplisitt leseundervisning på mellomtrinnet 
Sibeko, Guro Jabulisile Johnsen (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Flere nasjonale og internasjonale undersøkelser har vist at norske elever leser dårligere enn elever i land vi ønsker å sammenligne oss med, og dårligere enn elever i Norge tidligere har gjort. Det blir flere svake elever, ...
"Man leser jo hele tiden!" : en studie av norske ungdomsskoleelevers lesevaner, bruk av lesestrategier og holdninger til lesing 
Aas, Øyvind Barkald (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
I flere internasjonale leseundersøkelser gjør norske elever det dårligere enn i land det er naturlig å sammenlikne seg med. Etter utdanningsmyndighetenes umiddelbare sjokk etter publiseringen av resultatene fra den første ...
Dialogen som ledelsesverktøy : et casestudie av samspillet mellom leder og medarbeidere 
Enoksen, Helene Skinnarland; Bergstad, May Britt Vatn; Johannessen, Torhild M. Svalestuen (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Temaet for denne masteroppgaven er dialogen som ledelsesverktøy i samspillet mellom ledere og medarbeidere. Formålet er å få en videre forståelse av hvordan skoleledere kan bruke dialogen som ledelsesverktøy for å skape ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 17
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2009 (47)2008 (44)2007 (28)2006 (29)2005 (18)Document Type
Masteroppgave (166)
AuthorAandalen, Elisabeth (1)Aaneby, Kari (1)Aarbø, Christer Stewart (1)Aardal, Hege Steen-Hansen (1)Aas, Øyvind Barkald (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy