• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 17

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
"Lavere terskel, raskere på" En kvalitativ studie av hvordan rektorer håndterer aktivitetskravet i opplæringslovens kapittel 9A-4 
Fjellvang, Anne Cathrine (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
I august 2017 ble opplæringsloven kapittel 9A endret, og skolene måtte forholde seg til en aktivitetsplikt for å sikre at alle elever har et trygt og godt psykososialt skolemiljø. Målet med denne mastergradsoppgaven har ...
Strukturer for elevsentrert ledelse i videregående skole - En studie av trekantmøter som arena for å realisere målet om tilpasset opplæring 
Lejdelin, Anna Kristina (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
En møtearena i norsk videregående skole er trekantmøter, hvor trinnleder, rådgiver og kontaktlærer møtes for å diskutere saker knyttet til elevers læring. Videregående skoler kan oppfattes som en byråkratisk skoleform med ...
"Lavere terskel, raskere på" En kvalitativ studie av hvordan rektorer håndterer aktivitetskravet i opplæringslovens kapittel 9A-4 
Langerud, Hege Johansen (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
I august 2017 ble opplæringsloven kapittel 9A endret, og skolene måtte forholde seg til en aktivitetsplikt for å sikre at alle elever har et trygt og godt psykososialt skolemiljø. Målet med denne mastergradsoppgaven har ...
Hvordan arbeides det med oversettelse av overordnet del av læreplanverket, og hvordan ledes dette arbeidet? En kvalitativ studie av reformarbeid på skolenivå. 
Haug, Ann-Kristin (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
Denne kvalitative studien av reformarbeid på skolenivå ser på hvordan det arbeides med oversettelse av overordnet del av læreplanverket, og hvordan dette arbeidet ledes. Studien baserer seg på observasjonsdata i tidlig ...
Hvordan arbeides det med oversettelse av overordnet del av læreplanverket, og hvordan ledes dette arbeidet? En kvalitativ studie av reformarbeid på skolenivå. 
Martinsen, Hege Strandmyr (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
Denne kvalitative studien av reformarbeid på skolenivå ser på hvordan det arbeides med oversettelse av overordnet del av læreplanverket, og hvordan dette arbeidet ledes. Studien baserer seg på observasjonsdata i tidlig ...
Nyutdannede lærere, mestring og teamarbeid Betydningen av teamarbeid for nyutdannede lærere i videregående skole 
Brun, Tone Nusia (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
Relasjonen mellom skoleledelsen og fagforeningene 
Bråthen, Kristine Roppestad (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
Denne masteroppgaven er en kvalitativ casestudie som har som mål å utforske et bestemt fenomen: relasjonen mellom fagforening og skoleledelse på enhetsnivå i grunnskolen. For å forstå denne relasjonen har vi valgt å ...
Relasjonen mellom skoleledelsen og fagforeningene 
Wetterstad, Marit Tiller (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
Denne masteroppgaven er en kvalitativ casestudie som har som mål å utforske et bestemt fenomen: relasjonen mellom fagforening og skoleledelse på enhetsnivå i grunnskolen. For å forstå denne relasjonen har vi valgt å ...
Relasjonen mellom skoleledelsen og fagforeningene 
Kopperud, Lars (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
Denne masteroppgaven er en kvalitativ casestudie som har som mål å utforske et bestemt fenomen: relasjonen mellom fagforening og skoleledelse på enhetsnivå i grunnskolen. For å forstå denne relasjonen har vi valgt å ...
Nyutdannede lærere, mestring og teamarbeid 
Egner, Birgitte Mydske (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
  • «
  • 1
  • 2
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued
2019 (17)
Document Type
Gruppeoppgave (17)
Masteroppgave (17)AuthorBetten, Nina (1)Brun, Tone Nusia (1)Bråthen, Kristine Roppestad (1)Egner, Birgitte Mydske (1)Fjellvang, Anne Cathrine (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy