• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 24

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Skolelederes verktøy i oppfølging av lærere. En kvalitativ studie av skolelederes handlingsrom når læreres praksis skal følges opp. 
Strømmen, Mona Melgård (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Denne studien er en kvalitativ undersøkelse av lederteam ved to barneskoler og deres arbeid i oppfølging av lærere. I studien undersøker vi hvordan skolelederne kommuniserer forventinger om ønsket praksis, hvordan de ...
Ansvar for egen lytting? 
Stensrud, Anne Marte Jordet (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Formålet med masteavhandlingen er å undersøke lytting i norskfaget, og den muntlige presentasjonen utgjør konteksten som lyttefenomenet studeres i. Problemstillingen min er: Hva slags lytting forventer lærerne av elevene, ...
Høytpresterende elevers skrivekompetanse 
Korbi, Oda Kvam (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
I denne masteravhandlingen undersøker vi høytpresterende elevers resonnerende skrivekompetanse. Tidligere har forskningen hovedsakelig vært rettet mot skrivekompetanse i grunnskolen, og det har ikke blitt gjort systematiske ...
Utfordringer og muligheter ved undervisning av vold og overgrep i samfunnsfag 
Kiland, Olav (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Læreplanen i samfunnsfag for ungdomstrinnet gjør det klart at vold og overgrep skal behandles i faget. Dette kommer eksplisitt fram gjennom formuleringen «skille mellom ønsket og uønsket seksuell kontakt». Denne studien ...
Høytpresterende elevers skrivekompetanse 
Brevig, Marianne Siksjø (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
I denne masteravhandlingen undersøker vi høytpresterende elevers resonnerende skrivekompetanse. Tidligere har forskningen hovedsakelig vært rettet mot skrivekompetanse i grunnskolen, og det har ikke blitt gjort systematiske ...
Kilder og kritisk tenkning i samfunnsfag - En studie av hvordan vg1-elever velger kilder til oppgavene sine 
Strømberg, Karoline Kommedal (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Denne oppgaven tar for seg hvordan elever velger kilder i samfunnsfag. Med kritisk tenkning og kildekritikk som viktige fokusområder i nåværende og fremtidige læreplaner, er studiens hensikt å få innsikt i elevenes valg ...
Kilder og kritisk tenkning i Samfunnsfag - En studie av hvordan vg1-elever velger kilder til oppgavene sine 
Sunde, Karina (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Denne oppgaven tar for seg hvordan elever velger kilder i samfunnsfag. Med kritisk tenkning og kildekritikk som viktige fokusområder i nåværende og fremtidige læreplaner, er studiens hensikt å få innsikt i elevenes valg ...
Utfordringer og muligheter ved undervisning av vold og overgrep i samfunnsfag 
Røed, Even Amandus (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Læreplanen i samfunnsfag for ungdomstrinnet gjør det klart at vold og overgrep skal behandles i faget. Dette kommer eksplisitt fram gjennom formuleringen «skille mellom ønsket og uønsket seksuell kontakt». Denne studien ...
Hvordan sørger skoleledere for at prinsippet om tilpasset opplæring etterleves og utvikles i skolen? 
Wibe, Hanne (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Skoleledelse og læreplanarbeid Hvordan ser skoleledere sin rolle i å lede det lokale arbeidet med læreplaner ved skolen? 
Reusch, Margrethe Prahl (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Læreplanverket for Kunnskapsløftet (LK06) har på tidspunktet for denne studien vært gjeldende i over 10 år. LK06 innebar mye nytt, blant annet en mer kompetanse- og målorientert måte å tenke opplæring på. Gjennom det lokale ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued
2018 (24)
Document Type
Gruppeoppgave (24)
Masteroppgave (24)AuthorAnholt, Synne Karen (1)Aslaksen, Tom-Åge (1)Bjørkelid, Marit (1)Brevig, Marianne Siksjø (1)Hansen, Hilde Brohaug (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy