• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 12

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Aktører, algoritmer og ansvarliggjøring Et sosio-materielt perspektiv på ledelse av skoleutvikling. 
Jernberg, Elin (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Tema for studien har vært å forske på hvordan digitale verktøy preger skoleledernes profesjonelle yrkesutøvelse. Utgangspunktet har vært en kvalitativ studie, hvor vi har intervjuet seks skoleledere fra to kommuner; to ...
Ledelse for læring i profesjonsfellesskap Hvordan håndterer skoleledelsen arbeid med å lede læreres læring i profesjonsfellesskapet? 
Døvre, Anette (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Sammendrag Skoleledelsens ansvar for å legge til rette for læreres læring, der lærere og ledere bidrar til utvikling av profesjonen til fordel for elevenes læring, tydeliggjøres i forskning og i politiske styringsdokumenter. ...
Èn, to eller tre karakterer? Fremtidens vurderingsordning i norskfaget 
Haugen, Elise (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Sammendrag I denne studien er formålet å bidra til kunnskap om læringsfremmende vurdering ved ulike vurderingsordninger i norskfaget. Med utgangspunkt i teori og tidligere forskning innenfor vurdering generelt, og undervisning ...
Én, to eller tre karakterer? Fremtidens vurderingsordning i norskfaget 
Selvik, Marthe Steen (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Sammendrag I denne studien er formålet å bidra til kunnskap om læringsfremmende vurdering ved ulike vurderingsordninger i norskfaget. Med utgangspunkt i teori og tidligere forskning innenfor vurdering generelt, og undervisning ...
Kontroversielle spørsmål i samfunnsfagundervisning 
Bruun, Ida Warloe (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Samfunnsfaget er et fag som beskjeftiger seg med mange spørsmål som kan være kontroversielle. Denne samfunnsfagdidaktiske studien har hatt som formål å utforske forståelser samfunnsfaglærere og elever har av kontroversielle ...
Kontroversielle spørsmål i samfunnsfagundervisning 
Bergersen, Frida (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Samfunnsfaget er et fag som beskjeftiger seg med mange spørsmål som kan være kontroversielle. Denne samfunnsfagdidaktiske studien har hatt som formål å utforske forståelser samfunnsfaglærere og elever har av kontroversielle ...
Ledelse og profesjonsutvikling på ungdomstrinnet 
Bekkelien, Monica (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Denne studien er en kvalitativ undersøkelse av tre ungdomsskolers arbeid med skolebasert kompetanseutvikling i den nasjonale satsingen Ungdomstrinn i utvikling, som har pågått i perioden 2013-2017. I studien undersøker vi ...
Ledelse og profesjonsutvikling på ungdomstrinnet 
Solstad, Are (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Denne studien er en kvalitativ undersøkelse av tre ungdomsskolers arbeid med skolebasert kompetanseutvikling i den nasjonale satsingen Ungdomstrinn i utvikling, som har pågått i perioden 2013-2017. I studien undersøker vi ...
Ledelse for læring i profesjonsfellesskap Hvordan håndterer skoleledelsen arbeidet med å lede læreres læring i profesjonsfellesskapet? 
Skaug, Unni (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Skoleledelsens ansvar for å legge til rette for læreres læring, der lærere og ledere bidrar til utvikling av profesjonen til fordel for elevenes læring, tydeliggjøres i forskning og i politiske styringsdokumenter. Vår ...
Aktører, algoritmer og ansvarliggjøring. Et sosio-materielt perspektiv på ledelse av skoleutvikling. 
Eliassen, Karianne Utne (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Tema for studien har vært å forske på hvordan digitale verktøy preger skoleledernes profesjonelle yrkesutøvelse. Utgangspunktet har vært en kvalitativ studie, hvor vi har intervjuet seks skoleledere fra to kommuner; to ...
  • «
  • 1
  • 2
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued
2017 (12)
Document Type
Gruppeoppgave (12)
Masteroppgave (12)AuthorAndresen, Magnus Normann (1)Bekkelien, Monica (1)Bergersen, Frida (1)Bruun, Ida Warloe (1)Døvre, Anette (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy