Search
Now showing items 1-10 of 12
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Tema for studien har vært å forske på hvordan digitale verktøy preger skoleledernes profesjonelle yrkesutøvelse. Utgangspunktet har vært en kvalitativ studie, hvor vi har intervjuet seks skoleledere fra to kommuner; to ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Sammendrag Skoleledelsens ansvar for å legge til rette for læreres læring, der lærere og ledere bidrar til utvikling av profesjonen til fordel for elevenes læring, tydeliggjøres i forskning og i politiske styringsdokumenter. ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Sammendrag I denne studien er formålet å bidra til kunnskap om læringsfremmende vurdering ved ulike vurderingsordninger i norskfaget. Med utgangspunkt i teori og tidligere forskning innenfor vurdering generelt, og undervisning ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Sammendrag I denne studien er formålet å bidra til kunnskap om læringsfremmende vurdering ved ulike vurderingsordninger i norskfaget. Med utgangspunkt i teori og tidligere forskning innenfor vurdering generelt, og undervisning ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Samfunnsfaget er et fag som beskjeftiger seg med mange spørsmål som kan være kontroversielle. Denne samfunnsfagdidaktiske studien har hatt som formål å utforske forståelser samfunnsfaglærere og elever har av kontroversielle ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Samfunnsfaget er et fag som beskjeftiger seg med mange spørsmål som kan være kontroversielle. Denne samfunnsfagdidaktiske studien har hatt som formål å utforske forståelser samfunnsfaglærere og elever har av kontroversielle ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Denne studien er en kvalitativ undersøkelse av tre ungdomsskolers arbeid med skolebasert kompetanseutvikling i den nasjonale satsingen Ungdomstrinn i utvikling, som har pågått i perioden 2013-2017. I studien undersøker vi ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Denne studien er en kvalitativ undersøkelse av tre ungdomsskolers arbeid med skolebasert kompetanseutvikling i den nasjonale satsingen Ungdomstrinn i utvikling, som har pågått i perioden 2013-2017. I studien undersøker vi ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Skoleledelsens ansvar for å legge til rette for læreres læring, der lærere og ledere bidrar til utvikling av profesjonen til fordel for elevenes læring, tydeliggjøres i forskning og i politiske styringsdokumenter. Vår ...
Aktører, algoritmer og ansvarliggjøring. Et sosio-materielt perspektiv på ledelse av skoleutvikling.
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2017)
Tema for studien har vært å forske på hvordan digitale verktøy preger skoleledernes profesjonelle yrkesutøvelse. Utgangspunktet har vært en kvalitativ studie, hvor vi har intervjuet seks skoleledere fra to kommuner; to ...