• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 15

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Demokratisk beredskap i et flerkulturelt samfunn - Forskjeller og likheter mellom elever med og uten innvandrerbakgrunn. En kvantitativ analyse av ICCS 2009 
Røren, Erlend (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2016)
Demokratisk beredskap er en helhetlig kompetanse som handler om ulike aspekter ved demokrati, politikk og samfunnsspørsmål. Demokratisk beredskap er nært beslektet med mange av målene i norsk læreplanverk, og er delt inn ...
Demokratisk beredskap i et flerkulturelt samfunn - Forskjeller og likheter mellom elever med og uten innvandrerbakgrunn. En kvantitativ analyse av ICCS 2009 
Nygård, Christofer (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2016)
Demokratisk beredskap er en helhetlig kompetanse som handler om ulike aspekter ved demokrati, politikk og samfunnsspørsmål. Demokratisk beredskap er nært beslektet med mange av målene i norsk læreplanverk, og er delt inn ...
Drøfting i praksis 
Skeie, Torstein Vardeberg (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2016)
Vår studie undersøker hvordan elever skaper og ytrer meninger i skriftlig drøfting i samfunnsfag. Problemstillingen for oppgaven er derfor: Hvordan uttrykker elever meninger gjennom skriftlig drøfting i samfunnsfag? Formålet ...
Drøfting i praksis 
Tandberg, Simen (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2016)
Vår studie undersøker hvordan elever skaper og ytrer meninger i skriftlig drøfting i samfunnsfag. Problemstillingen for oppgaven er derfor: Hvordan uttrykker elever meninger gjennom skriftlig drøfting i samfunnsfag? Formålet ...
"Tett på" - En studie av tilbakemeldingskulturen i skolen 
Hellerud, Liv Wisløff (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2016)
TALIS1-rapportene fra 2008 og 2013 (NIFU2, 2014) viser at norske rektorer har blitt bedre til å gi lærerne tilbakemeldinger, men at disse fortsatt er overveiende av administrativ karakter. Vårt forskningsprosjekt er en ...
Pedagogisk utviklingsarbeid og demokratisk ledelsespraksis 
Glemming, Liv (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2016)
Denne oppgaven er et kvalitativt casestudie som ser på om man som leder kan drive et pedagogisk utviklingsarbeid ut fra en demokratisk tankegang. For å svare på problemstillingen har vi intervjuet to skoleledere og tre ...
Skolelederes profesjonsutvikling En profesjon- felles kunnskapsbase 
Eilertsen, Lillian Sandbakken (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2016)
I vårt prosjekt har vi hatt som målsetting å løfte frem hvordan skoleledere videreutvikler sin profesjonelle plattform. Profesjonen må sette seg i stand til å møte en rekke nye utfordringer og forventninger, som spenner ...
Pedagogisk utviklingsarbeid og demokratisk ledelsespraksis 
Bakkeslett, Ina Linnea (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2016)
Denne oppgaven er et kvalitativt casestudie som ser på om man som leder kan drive et pedagogisk utviklingsarbeid ut fra en demokratisk tankegang. For å svare på problemstillingen har vi intervjuet to skoleledere og tre ...
“Tett på” - En studie av tilbakemeldingskulturen i skolen 
Aagenæs, Ingunn Hauan (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2016)
TALIS -rapportene fra 2008 og 2013 (NIFU , 2014) viser at norske rektorer har blitt bedre til å gi lærerne tilbakemeldinger, men at disse fortsatt er overveiende av administrativ karakter. Vårt forskningsprosjekt er en ...
Skolelederes profesjonsutvikling En profesjon – felles kunnskapsbase 
Endrerud, Anne Cathrine Fossum (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2016)
I vårt prosjekt har vi hatt som målsetting å løfte frem hvordan skoleledere videreutvikler sin profesjonelle plattform. Profesjonen må sette seg i stand til å møte en rekke nye utfordringer og forventninger, som spenner ...
  • «
  • 1
  • 2
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued
2016 (15)
Document Type
Gruppeoppgave (15)
Masteroppgave (15)AuthorAagenæs, Ingunn Hauan (1)Bakkeslett, Ina Linnea (1)Eilertsen, Lillian Sandbakken (1)Endrerud, Anne Cathrine Fossum (1)Glemming, Liv (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy