Search
Now showing items 1-10 of 23
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
Dette prosjektet har hatt til hensikt å undersøke følgende problemstilling: hvordan oppfatter et utvalg elever begrepet fundamentalisme? Vi har forsøkt å belyse denne problemstillingen ved en todelt tilnærming; en ...
Ansvarliggjøring i en skoles arbeid med å øke læringsutbytte for elevene Restricted Access
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
I denne oppgaven retter vi fokus mot ansvarliggjøring i en skoles arbeid med å øke læringsutbytte for elevene. Vår problemstilling er: Hvordan påvirker en skoleeiers politisk vedtatte resultatkrav arbeidet omkring økt ...
Ansvarliggjøring i en skoles arbeid med å øke læringsutbytte for elevene Restricted Access
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
I denne oppgaven retter vi fokus mot ansvarliggjøring i en skoles arbeid med å øke læringsutbytte for elevene. Vår problemstilling er: Hvordan påvirker en skoleeiers politisk vedtatte resultatkrav arbeidet omkring økt ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
Denne avhandlingen omhandler læreres kunnskaper i to didaktiske fag. Problemstillingen i denne avhandlingen er: I hvilken grad kan Ball, Thames & Phelps (2008) sine kunnskapskategorier brukes som analyseverktøy for leselister ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
Denne avhandlingen omhandler læreres kunnskaper i to didaktiske fag. Problemstillingen i denne avhandlingen er: I hvilken grad kan Ball, Thames & Phelps (2008) sine kunnskapskategorier brukes som analyseverktøy for leselister ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
Dette prosjektet har hatt til hensikt å undersøke følgende problemstilling: hvordan oppfatter et utvalg elever begrepet fundamentalisme? Vi har forsøkt å belyse denne problemstillingen ved en todelt tilnærming; en ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
I vår studie har vi undersøkt hvordan rektorer og lærere på to skoler forstår, arbeider med og stilles til ansvar for et godt psykososialt miljø. Hensikten har vært å finne ut hva skolene i vår undersøkelse gjør og hva som ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
Skolen er stadig under press og i endring. For stadig å møte samfunnets krav, blant annet resultatforbedring og bedre kvalitet, har dette vært med på å danne grunnlaget for innføringen av Nasjonal kvalitetsvurderingssystem ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
Denne avhandlingen omhandler læreres kunnskaper i to didaktiske fag. Problemstillingen i denne avhandlingen er: I hvilken grad kan Ball, Thames & Phelps (2008) sine kunnskapskategorier brukes som analyseverktøy for leselister ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
Sammendrag Problemstilling og tema Skolevandring er et relativt nytt ledelsesverktøy i Norge og det finnes relativt lite forskning på dette området. Et av skolevandringens formål er å evaluere lærerens klasseledelse som ...