Search
Now showing items 1-10 of 10
(Book / Bok / PublishedVersion; Peer reviewed, 2016)
Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) er en internasjonal studie i matematikk og naturfag for grunnskolen, som fra og med 1995 har blitt gjennomført hvert fjerde år. Norge har deltatt hver gang ...
(Book / Bok / PublishedVersion; Peer reviewed, 2019)
This edited volume presents 30 years of English didactics research (1988-2017) in Norway. As a collection of chapters, each representing a doctoral study, the book is a complete overview of all doctoral research within the ...
(Book / Bok / PublishedVersion; Peer reviewed, 2023)
This open access book is the first account of the whole diversity of teacher education in the Nordic region: Norway, Sweden, Finland, Denmark, Iceland, Greenland, the Faroe Islands, the Åland Islands and Sápmi (where the ...
(Book / Bok / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)
(Book / Bok / PublishedVersion; Peer reviewed, 2021)
I Norge har naturfagprestasjoner på ungdomstrinnet i lang tid ligget under de andre nordiske landene, og de falt i tillegg med 13 poeng fra 2015 til 2019, noe som tilsvarer omtrent et halvt års skolegang. Derfor handler ...
(Book / Bok / PublishedVersion; Peer reviewed, 2016)
I denne rapporten presenterer vi resultater fra PISA 2015. Undersøkelsen er utført ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo, på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet.
I PISA-undersøkelsen ...
(Book / Bok / PublishedVersion; Peer reviewed, 2015)
(Book / Bok / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
Norsk ungdom vokser opp i et av verdens rikeste, lykkeligste og mest egalitære land. Samtidig vet de at mange i verden lider. Hvordan skal de føle, tenke og handle i møte med verdens urettferdige fordeling av goder?
I ...
(Book / Bok / PublishedVersion; Peer reviewed, 2020)
Like muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA presenterer forskning basert på PISA-undersøkelsen 2018. Hovedresultatene fra undersøkelsen ble presentert i en kortrapport i desember 2019, og denne antologien ...
(Book / Bok / PublishedVersion; Peer reviewed, 2023)
This edited book challenges the limits of current educational philosophical discourse and argues for a restored normativisation of education through a powerful notion of justice. Moving beyond conventional paradigms of how ...