• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 61

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Topic Study Group No. 46: Knowledge in/for Teaching Mathematics at the Secondary Level 
Even, Ruhama; Zang, Xinrong; Buchholtz, Nils; Charalambous, Charalambos; Rowland, Tim (Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
The program of TSG 46 focused on three themes: 1. Conceptualization and theorization of knowledge in/for teaching mathematics at the secondary level. 2. Methods for measuring, assessing, evaluating and comparing knowledge ...
Teachers Activities at ICME-13. In G. Kaiser (Ed.) Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education 
Buchholtz, Nils; Nolte, Marianne; Kaiser, Gabriele (Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
The 13th International Congress on Mathematical Education in Hamburg was not only a scientific experience for researchers in mathematics education from all over the world. As Convenor and Local Chair of ICME-13, we are ...
Toward Improved Professional Digital Competence: The Use of Blended Learning in Teacher Education in Norway. 
Gudmundsdottir, Greta Björk; Vasbø, Kristin Beate (Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
This paper provides an analysis of the implementation of a blended learning approach in a newly revised part-time teacher education program at the University of Oslo, Norway. A digital learning platform was implemented in ...
Ungdommers meningskaping i møtet med utdanning for bærekraftig utvikling i samfunnsfag 
Sæther, Elin (Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
I dette kapitlet analyserer jeg tekster som 16-17 år gamle elever i norsk videregående skole har skrevet i etterkant av et samfunnsfagprosjekt om bærekraftig utvikling. Tekstene er analysert med tanke på hva slags forståelser ...
Undervisningskvalitet i Matematikk 
Bergem, Ole Kristian; Nilsen, Trude; Scherer, Ronny (Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2016)
Undervisningskvalitet måles og analyseres i dette kapitlet gjennom de fire dimensjonene 1) god klasseromsledelse, 2) støttende lærer, 3) tydelige intensjoner og 4) faglige/kognitive utfordringer. Data hentes fra ...
Universitetsskoler som arena for nye partnerskap og profesjonskvalifisering 
Jakhelln, Rachel Elise; Lund, Andreas; Vestøl, Jon Magne (Chapter / Bokkapittel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2017)
Samarbeid mellom universitet/høgskole og skole om lærerutdanning har som ideell målsetting å utvikle studentenes lærerprofesjonalitet. En forutsetning for slik profesjonalitet er å kunne forholde seg til og bruke ulike ...
Statlig tilsyn av skoler i Norge: sikring av likeverdig opplæring? 
Hall, Jeffrey Brooks (Chapter / Bokkapittel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2017)
Internasjonalt er det gjennomført en rekke studier som undersøker hvordan skolen, skoleledere, elever og skolesamfunnet for øvrig blir påvirket av ulike former for statlige styringsverktøy. I norsk sammenheng, som i andre ...
The Relations Among School Climate, Instructional Quality, and Achievement Motivation in Mathematics 
Scherer, Ronny; Nilsen, Trude (Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2016)
Instructional quality is considered to be an important classroom variable, as it is significantly related to student achievement and motivation in mathematics. Existing studies in educational effectiveness furthermore ...
From tool to target language: Arguing the need to enhance language learning in English-medium instruction courses and programs 
Hellekjær, Glenn Ole; Hellekjær, Anne-Inger (Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2015)
The present study examines English use and needs in Norwegian government ministries and how these are reflected in ministerial job advertisements. It builds on a survey of 846 ministerial staff by Hellekjær (2010), and a ...
Skal religionsundervisningen ta hensyn til elevenes livssynsbakgrunn? 
Vestøl, Jon Magne (Chapter / Bokkapittel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2017)
Skal religionsundervisningen ta hensyn til elevenes personlige livssyn og verdier? Eller skal undervisningen avgrense seg til rent faglig kunnskap og refleksjon? Spørsmålet om religionsundervisningen skal ta hensyn til ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 7
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2020 (18)2019 (13)2018 (11)2017 (15)2016 (2)2015 (1)2014 (1)Document Type
Bokkapittel (61)
AuthorBuchholtz, Nils (8)Frønes, Tove Stjern (7)Nilsen, Trude (6)Björnsson, Julius Kristjan (5)Borge, Inger Christin (5)... View MorePeer Reviewed
Peer reviewed (61)
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy