Search
Now showing items 1-10 of 29
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Kvantitativ måling og kvalitativ fortolkning av selvregulert læring
Norske politikere viser ofte til OECDs PISA-undersøkelser når de skal si noe om tilstanden i norsk skole. Skoleledere må i økende grad forholde seg til ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Problemstilling:
Hvordan er oppfatninga om ledelse i en skole der IKT er integrert som et verktøy.
Jeg har undersøkt oppfatningen om ledelse i Godøy skole. Skolen er av departementet utnevnt til bonusskole 2002 for blant ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
PROBLEMOMRÅDE/PROBLEMSTILLING:
Problemstillingen i oppgaven er: Hva skjer når rektor initierer aksjonslæring for å endre lærernes undervisningspraksis i leseopplæring?
Oppgaven er en undersøkelse av et aksjonslæringsprogram ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
1. Problemstilling og bakgrunn for valg av oppgave
Oppgavens problemstilling er:
"Hvilken betydning har elevorganisering og ledelse for lærersamarbeidets innhold og form?"
Jeg studerer altså lærersamarbeid i forhold ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Masteroppgaven er tematisk orientert mot språket som brukes av tre skoleledere ved en grunnskole som er anerkjent som god av myndighetene. Med anerkjent som god menes i denne sammenheng demonstrasjonsskole.
Problemstillingen ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Tema for oppgaven er oppfatninger om skoleledelse, basert på tre rektorers fortellinger om hva de oppfatter som god skoleledelse.
Oppgavens problemstilling er
- Hva oppfatter skoleledere om god ledelsespraksis?
De tre ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Sammendrag
Dagens samfunn er preget av pluralisme. Store debatter preger mediebildet i forbindelse med islamsk religion og dens påvirkning på det norske samfunn. Siden jeg tar en lektorutdanning, og skolen kanskje er den ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Ledelse av flerkulturelle skoler er et tema som har opptatt oss i flere år både fordi vi har arbeidet med minoritetsspråklige barn i skolen og på kommunenivå, og fordi vi har tatt etter- og videreutdanning i migrasjonspedagogikk, ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
This thesis focuses on the subject of vocabulary in English didactics. The main aim is to study the English vocabulary usage of upper secondary pupils in Norway. An analysis and comparison is made of Norwegian learners’ ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Oppgavens problemstilling.
I februar 2002 reiste jeg sammen med norske, svenske og finske rektorkollegaer på min første studietur til Auckland i New Zealand. New Zealand trekkes ofte sammen med Australia, fram som eksempler ...