Search
Now showing items 1-7 of 7
(Book / Bok / PublishedVersion; Peer reviewed, 2020)
Like muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA presenterer forskning basert på PISA-undersøkelsen 2018. Hovedresultatene fra undersøkelsen ble presentert i en kortrapport i desember 2019, og denne antologien ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2020)
Artikkelen er en studie av hvordan elever i videregående skole reviderer tekst etter å ha fått skriftlige tilbakemeldinger fra norsklæreren. Å kunne revidere tekst er en viktig del av en godt utviklet skrivekompetanse, men ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2020)
This study aims to investigate textbook tasks in the Norwegian school subject Natural sciences and the views of science that the tasks mediate to the pupils. Natural science is an interdisciplinary subject taught in Years ...
(Research report / Forskningsrapport, 2020)
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2020)
I dette kommentarkapitlet vurderes lesing i PISA 2018 opp mot den reviderte norsklæreplanen i LK20. Kapitlet gir en gjennomgang av hva lesing er og har vært i norskfaget, og hvilke forskningsinnsikter denne antologien kan ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2021)
Schools today face the challenge of preparing students to live, work, and prosper in a rapidly changing world. As a response to this global challenge, Norway has adopted a national curriculum focusing on the development ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2021)
Scandinavian countries have a long tradition of widespread public schooling linked to civic education. In the most recent curriculum reforms, concepts from rhetoric appear in various forms in language arts subject curricula ...