• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 47

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Rekruttering av skoleledere : kommunikasjon og rasjonaliteter - en fenomenologisk studie av 2 tonivå-kommuner 
Duncan, Erik Johann; Haaland, Oddvar (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
1. Bidrag til forskningsfeltet Forskningsstudien er en fenomenologisk studie med formål å beskrive og forstå hvordan kommuner kommuniserer sin rekrutteringspraksis i lys av rasjonaliteter. Det kan synes som om det er lite ...
Grammar in English teaching : an evaluation of different English textbokks and English teachers' attitudes 
Austad, Bente Irene (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Hovedmålet med denne masteroppgaven har vært en evaluering av fire forskjellige lærebøker i engelsk, to fra vår tidligere læreplan, L97 og to fra inneværende læreplan, LK06, Læreplan for Kunnskapsløftet 2006, og en ...
Vocabulary in R94 and LK06 : has the vocabulary competence aim in LK06 led to increased focus on vocabulary in English textbooks? : are there changes as to vocabulary categories used in LK06 compared to R94 
Borgersen, Mary Ann (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Målet med denne oppgaven er å undersøke R94 og LK06 lærebøker i engelsk for å finne ut om det er endringer i antall vokabularoppgaver i nyere lærebøker sammenlignet med R94 lærebøker, som et resultat av at det er et ...
"Man leser jo hele tiden!" : en studie av norske ungdomsskoleelevers lesevaner, bruk av lesestrategier og holdninger til lesing 
Aas, Øyvind Barkald (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
I flere internasjonale leseundersøkelser gjør norske elever det dårligere enn i land det er naturlig å sammenlikne seg med. Etter utdanningsmyndighetenes umiddelbare sjokk etter publiseringen av resultatene fra den første ...
Dialogen som ledelsesverktøy : et casestudie av samspillet mellom leder og medarbeidere 
Enoksen, Helene Skinnarland; Bergstad, May Britt Vatn; Johannessen, Torhild M. Svalestuen (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Temaet for denne masteroppgaven er dialogen som ledelsesverktøy i samspillet mellom ledere og medarbeidere. Formålet er å få en videre forståelse av hvordan skoleledere kan bruke dialogen som ledelsesverktøy for å skape ...
Lærerkultur og elevresultater : en enkel case studie av en skoles utvikling fra svake til gode elevresultater over en treårsperiode Restricted Access
Brusdal, Marius; Holter, Elisabeth Riborg (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Hva har skjedd på Solbakken skole som har ført til forbedringer i elevresultatene? Temaet for oppgaven er å identifisere ledelsesstrategier. Vi håper å forstå bedre de prosessene som har foregått ved den skolen vi har ...
Allmenndannelse i folkehøgskolen : hva er den norske folkehøgskoles dannelsesideal i 2008? 
Jepsen, Marianne Stormoen (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Problemområde/problemstilling Hva er den norske folkehøgskolens dannelsesideal i 2008? Hvordan kommer allmenndannelse til uttrykk og blir reflektert i skolenes formål og verdigrunnlag? Bakgrunn Oppgaven har til hensikt ...
Den innerste esken pakker ut den ytterste esken samtidig som den ytterste pakker ut den innerste : en studie av fem gutter og fem jenters lesing av Kabalmysteriet av Jostein Gaarder 
Storsveen, Anne Karine (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Denne studien har tatt utgangspunkt i et leseprosjekt om Jostein Gaarders roman Kabalmysteriet, som ble gjennomført i en 8. klasse hvor jeg selv er faglærer. Ved siden av å lese boken har elevene levert inn handlingsreferater ...
Når er ordene dine? : om kildebruk i norskfaget i videregående skole 
Aasbø, Siv (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Tiden da skriving i norskfaget bare var å skrive individuelle tekster for hånd i et stille rom uten adgang til andre kilder enn sitt eget hode, er definitivt over. Det aktualiserer kildetematikk sett sammen med norskfaget. ...
"Fordi dialekt er dialekt og bokmål er bokmål" : om bruken av valgfrie former i tiendeklasse på Flekkefjord ungdomsskole skoleåret 2008/2009 
Unhammer, Johanne Njerve (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Bokmålsnormalen åpner for valgfrihet i ortografi og morfologi. Valgfriheten var først et virkemiddel for å skape et norsk språk, de fornorskede formene ble valgfrie ved siden av de tradisjonelle danske. Senere ble valgfrie ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 5
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued
2009 (47)
Document TypeMasteroppgave (47)AuthorAarbø, Christer Stewart (1)Aas, Øyvind Barkald (1)Aasbø, Siv (1)Akre, Bente (1)Amundsen, Tone (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy