Search
Now showing items 1-10 of 20
(Master thesis / Hovedoppgave, 2008)
Use of fractional experimental design gives enormous save of cost in research and development. The price of such savings is confounding of factors.
Two 2(7-3) fractional experiments have been done, one of it in mechanical ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Mange undersøkelser viser at norske elever, og spesielt minoritetsspråklige elever, kommer til kort i forhold til skolens og samfunnets krav til kunnskaper og kompetanse for eksempel i realfag og lesing (Bakken 2003). ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
”GEOFAG I FOKUS – Konstruksjon av kunnskap: Elevers ideer i geofag” en hovedfags-oppgave i realfagdidaktikk, tar opp følgende to problemstillinger:
1. Hvilken betydning har det konstruktivistiske vitenskapssyn for det ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Oppgaven tar utgangspunkt i PISA undersøkelsen fra 2003. Elevene fra Norge og Sveits blir delt inn etter prestasjonsnivå i matematikk. Det er på dette grunnlaget svarene fra elevspørreskjemaet blir analysert. Analysen tar ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Oppgaven er en teknisk beskrivelse av en metodeutvikling for klasseromsobservasjon i et realfagdidaktisk forskningsprosjekt. Oppgaven beskriver hvordan prosjektet PISA+ gikk frem for å filme i klasserommet med fjernstyrt ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Oppgaven ser på emnene tall og algebra fra TIMSS-undersøkelsene i 1995 og 2003. Oppgaven fokuserer på eventuelle endringer hos norske 13/14-åringer. 12 såkalte trendoppgaver er utgangspunkt for oppgaveanalysen. Dette er ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Jeg arbeider som lærer i Fengselsundervisningen i Oslo (Grønland Voksenopplæringssenter). Herunder hører undervisningen ved Bredtveit fengsel, forvarings- og sikringsanstalt for kvinner, hvor jeg har faglig ansvar for ...