• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 215

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Rektors rolle i skolens samhandlingsarenaer : – i relasjon til erfaringsdeling, personlig støtte og kompetanseutvikling 
Bjørkmo, Sølvi Rundberget (Master thesis / Masteroppgave, 2006)
I en globalisert verden er kravene til effektivitet og omstilling av essensiell betydning i utdanningssektoren. Rektorene hverdag er kompleks med mange oppgaver som kjemper om oppmerksomheten. For å imøtekomme alle endringene ...
Ringer i vann : Fleksibel læring -- Kvalitetsreformen i praksis 
Ellingsrud, Geir; Bach-Gansmo, Edvin; Koch, Susanne Kjekshus; Herrestad, Henning; Andreassen, Ingvild Solberg; Mikalsen, Stig; Hjorth-Jensen, Morten; Hveberg, Klara; Langtangen, Hans Petter; Mørken, Knut; Vistnes, Arnt Inge; Haraldsen, Kirsten Borse; Karlsen, Hans Erik; Lindblad, Irene; Ebeling, Signe Oksefjell; Solhaug, Trond; Eifring, Halvor; Wilberg, Anette; Guttulsrud, Jan; Collins, Andrew; Ursin, Giske; Langleite, Torgrim; Nilsson, Kåre; Wlodek, Marcin; Engen, Bård Ketil (Book / Bok / PublishedVersion, 2007)
I artikkelsamlingen kan du lese om pedagogiske endringer i krysningspunktet mellom teknologi, organisering og læring. Du finner artikler fra en rekke ulike fagmiljøer som beskriver prosjekter av mange ulike slag. Erfaringene ...
Yrkesetikk : et forsømt område i ledelse av yrkesfaglig videregående skole? 
Henriksen, Ann-Mari (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
I prosjektet stiller jeg spørsmål om yrkesetikk er et forsømt område i ledelse av yrkesfaglig videregående skole og vurderer om det er samsvar mellom sentrale styringsdokumenter for skolen, viktige trekk ved arbeidslivet ...
Skolelederes betydning i arbeidet med å beholde nyutdannede lærere i yrket : en casestudie av Fyret skole 
Føinum, Merete; Hansen, Cecilie; Lilletvedt, Aase Sofie; Moltubakk, Birgitte (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Oppgavens problemstilling: Hva er ledelsens betydning for å beholde nyutdannede lærere i yrket? Vår forskning er en casestudie hvor vi har samlet empiri ved å intervjue tre skoleledere, tre nyutdannede lærere og tillitsvalgte ...
Vurdering : lærernes profesjonsutvikling og skoleeiers ansvar 
Lindheim, Marianne (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
I 2008 har OECD gjennomført en stor internasjonal lærerundersøkelse, TALIS. Lærere og skoleledere i 23 land, deriblant Norge, er bedt om å svare på spørreskjemaer som spesielt vil undersøke områdene 1) anerkjennelse, ...
Skoleleders legitimitet i pedagogisk utviklingsarbeid : noen strukturelle og kulturelle suksesskriterier 
Hesthag, Anne-Grethe A. (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Norske skoleledere har gjennom statlig styring fått skjerpede krav til pedagogisk ledelse de siste årene. Skolekulturen, både i norsk og utenlandsk kontekst, er preget av det Berg (1999) kaller den ”usynlige kontrakten”. ...
Fra bystyrevedtak til pedagogisk praksis - en translasjon : skriftlig vurdering på to barneskoler i Oslo 
Norli, Nina Merete (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Problemområder/problemstillinger: Bystyret i Oslo vedtok i 2005 å innføre skriftlig vurdering på barnetrinnet. Vurderingen skal gis to ganger i året i fagene norsk, matematikk, engelsk og naturfag for skoleåret 2008/2009. ...
Læringsstrategier, privat praksis eller felles sak? : en etnografisk case-studie av en skole, en leder og en kommune. 
Bunting, Mette (Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Problemområde: Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvilken oppfølging og ansvarliggjøring ledelsen ved en skole utøver ved innføring av læringsstrategier, og hvilken praksis dette fører til i skolens personale. ...
Studentevaluering som meningsskapende verktøy for kvalitet i høyere utdanning? 
Thronsen, Anne (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Tema for oppgaven er studentevalueringer og kvalitet, og oppgaven bygger på ustrukturert intervju av lærere og ledere fra en avdeling innen en høyskole. Sentrale funn i oppgaven er hvordan ledere og lærere forholder seg ...
Nasjonale prøver 2007 : arbeidet skolene etter intensjonen? : hvordan takler skolene presset? 
Berger, Maren-Olaug (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Vurdering er et spennende og aktuelt tema innen skole og utdanning. Jeg er opptatt av at vurdering i barneskolen skal være av god kvalitet og at vurdering settes inn hensiktsmessige systemer. Denne oppgaven dreier seg om ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 22
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2009 (47)2008 (45)2007 (35)2006 (36)2005 (22)2004 (7)2003 (6)2002 (8)2001 (4)2000 (5)Document TypeMasteroppgave (166)Hovedoppgave (20)Seriehefte (16)Doktoravhandling (10)Bok (1)Forskningsrapport (1)Serietittel (1)AuthorSjøberg, Svein (4)Lie, Svein (3)Quale, Andreas (3)Turmo, Are (3)Aas, Marit (2)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy