Search
Now showing items 1-10 of 215
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
I en globalisert verden er kravene til effektivitet og omstilling av essensiell betydning i utdanningssektoren. Rektorene hverdag er kompleks med mange oppgaver som kjemper om oppmerksomheten. For å imøtekomme alle endringene ...
(Book / Bok / PublishedVersion, 2007)
I artikkelsamlingen kan du lese om pedagogiske endringer i krysningspunktet mellom teknologi, organisering og læring. Du finner artikler fra en rekke ulike fagmiljøer som beskriver prosjekter av mange ulike slag. Erfaringene ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
I prosjektet stiller jeg spørsmål om yrkesetikk er et forsømt område i ledelse av yrkesfaglig videregående skole og vurderer om det er samsvar mellom sentrale styringsdokumenter for skolen, viktige trekk ved arbeidslivet ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Oppgavens problemstilling: Hva er ledelsens betydning for å beholde nyutdannede lærere i yrket?
Vår forskning er en casestudie hvor vi har samlet empiri ved å intervjue tre skoleledere, tre nyutdannede lærere og tillitsvalgte ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
I 2008 har OECD gjennomført en stor internasjonal lærerundersøkelse, TALIS. Lærere og skoleledere i 23 land, deriblant Norge, er bedt om å svare på spørreskjemaer som spesielt vil undersøke områdene 1) anerkjennelse, ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Norske skoleledere har gjennom statlig styring fått skjerpede krav til pedagogisk ledelse de siste årene. Skolekulturen, både i norsk og utenlandsk kontekst, er preget av det Berg (1999) kaller den ”usynlige kontrakten”. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Problemområder/problemstillinger: Bystyret i Oslo vedtok i 2005 å innføre skriftlig vurdering på barnetrinnet. Vurderingen skal gis to ganger i året i fagene norsk, matematikk, engelsk og naturfag for skoleåret 2008/2009. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Problemområde:
Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvilken oppfølging og ansvarliggjøring ledelsen ved en skole utøver ved innføring av læringsstrategier, og hvilken praksis dette fører til i skolens personale. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Tema for oppgaven er studentevalueringer og kvalitet, og oppgaven bygger på ustrukturert intervju av lærere og ledere fra en avdeling innen en høyskole.
Sentrale funn i oppgaven er hvordan ledere og lærere forholder seg ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Vurdering er et spennende og aktuelt tema innen skole og utdanning. Jeg er opptatt av at vurdering i barneskolen skal være av god kvalitet og at vurdering settes inn hensiktsmessige systemer. Denne oppgaven dreier seg om ...