• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 138

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Demokratisk beredskap i et flerkulturelt samfunn - Forskjeller og likheter mellom elever med og uten innvandrerbakgrunn. En kvantitativ analyse av ICCS 2009 
Røren, Erlend (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2016)
Demokratisk beredskap er en helhetlig kompetanse som handler om ulike aspekter ved demokrati, politikk og samfunnsspørsmål. Demokratisk beredskap er nært beslektet med mange av målene i norsk læreplanverk, og er delt inn ...
Erfaringer fra et regionalt skoleutviklingsprosjekt - Rektors perspektiver på kollektiv læring 
Lyckander, Haldis Buflaten (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
I denne masteroppgaven har vi undersøkt hvilke erfaringer og refleksjoner et utvalg rektorer trekker fram som vesentlige etter å ha deltatt i et fireårig, regionalt skoleutviklingsprosjekt. Deltakelsen i prosjektet skulle ...
Gruppeveiledning - Læreres kompetanseutvikling og lederes tilrettelegging for profesjonsutvikling 
Salkjelsvik, Siri Ribøy (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2020)
Denne studien er en kvalitativ undersøkelse av to skolers arbeid med gruppeveiledning. I studien undersøker vi hvordan gruppeveiledning kan bidra til læreres kompetanseutvikling og hvordan lederes tilrettelegging av ...
En kvalitativ studie av hvordan et utvalg elever oppfatter begrepet fundamentalisme. 
Øygard, Linn Katrin (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
Dette prosjektet har hatt til hensikt å undersøke følgende problemstilling: hvordan oppfatter et utvalg elever begrepet fundamentalisme? Vi har forsøkt å belyse denne problemstillingen ved en todelt tilnærming; en ...
Drøfting i praksis 
Skeie, Torstein Vardeberg (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2016)
Vår studie undersøker hvordan elever skaper og ytrer meninger i skriftlig drøfting i samfunnsfag. Problemstillingen for oppgaven er derfor: Hvordan uttrykker elever meninger gjennom skriftlig drøfting i samfunnsfag? Formålet ...
Rektors rolle i innovasjonsprosjekter med eksterne aktører – delegert og uten styring? 
Hoel, Anne Maren (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
I denne masteroppgaven tar vi for oss rektors rolle i innovasjonsprosjekter hvor skolen samarbeider med eksterne aktører. Vi har belyst dette fenomenet gjennom å se spesifikt på Den kulturelle skolesekken (DKS), som er en ...
Rektors rolle i innovasjonsprosjekter med eksterne aktører: delegert og uten styring? 
Mangset, Håvar (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
I denne masteroppgaven tar vi for oss rektors rolle i innovasjonsprosjekter hvor skolen samarbeider med eksterne aktører. Vi har belyst dette fenomenet gjennom å se spesifikt på Den kulturelle skolesekken (DKS), som er en ...
Hvordan tilrettelegger rektorer for utvikling av profesjonelle læringsfellesskap? 
Grønning, Marius Rudberg (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
Denne oppgaven er en kvalitativ casestudie som utforsker hvordan rektorer tilrettelegger for utvikling av profesjonelle læringsfellesskap. For å svare på problemstillingen etablerer vi et teoretisk rammeverk for analyse ...
Hvordan tilrettelegger rektorer for utvikling av profesjonelle læringsfellesskap? 
Hunskaar, Tove Seiness (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
Denne oppgaven er en kvalitativ casestudie som utforsker hvordan rektorer tilrettelegger for utvikling av profesjonelle læringsfellesskap. For å svare på problemstillingen etablerer vi et teoretisk rammeverk for analyse ...
Når rektors ledelse utgjør en forskjell for elevenes læring - En studie i ledelsesstrategier på tre skoler 
Eriksen, Trude Bøe (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
En forventning i rammeverket for nasjonale prøver er at kommuner og skoler bruker resultatene som grunnlag for kvalitetsutvikling i opplæringen både på individ, skole- og skoleeiernivå. Hvordan gjøres dette? Hva kjennetegner ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 14
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2020 (14)2019 (17)2018 (24)2017 (12)2016 (15)2015 (23)2014 (23)2013 (10)Document Type
Gruppeoppgave (138)
Masteroppgave (138)AuthorAagenæs, Ingunn Hauan (1)Aas, Ellen (1)Andresen, Magnus Normann (1)Anholt, Synne Karen (1)Aslaksen, Tom-Åge (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy