• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for spesialpedagogikk
  • Spesialpedagogikk
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for spesialpedagogikk
  • Spesialpedagogikk
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 112

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Mestringsorienterte samtaler i barneskolen : i hvilken grad er mestringsorientert tilnærming egnet som pedagogisk verktøy? 
Karlsson, Gro (Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Besvarelsen er inndelt i fem hovedkapitler. Innledningsvis fortelles det om bakgrunn for fastsettelse av tema og målsetningen med oppgaven. Forskningsspørsmålet ble dannet på grunnlag av erfaringer med ulike tolkninger ...
Hvilke tiltak blir brukt for å redusere utagerende adferd, og hvordan vurderer førskolelærere effekten av tiltakene som iverksettes? : en intervjuundersøkelse om førskolelæreres erfaring med utagerende barn 
Paulsen, Monica (Master thesis / Hovedoppgave, 2004)
Bakgrunn og formål Formålet med denne undersøkelsen var å fremheve ulike tiltak som har som mål å redusere utagerende adferd, og hvordan førskolelærere vurderer effekten av disse. For å belyse problemstillingen og finne ...
I dobbelt grenseland : skole-hjem-samarbeid rundt hørselshemmede elever med etnisk minoritetsbakgrunn 
Mikkelsen, Elisabeth (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Sammendrag av oppgaven I dobbelt grenseland I L-97 legges det særlige føringer for samarbeidet mellom skole og hjem. Foreldreutvalget for grunnskolen (FUG) presiserer også betydningen av dette samarbeidet. Skolen møter ...
Barn med språkvansker i samspill med jevnaldrende i barnehagen : hvilke endringer i samspillskompetanse registreres hos et barn med språkvansker under intervensjon med Marte meo i barnehagen? Restricted Access
Kinserdal, Marit Regine (Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Tema: Samspillkompetanse hos førskolebarn med språkvansker under intervensjon med Marte meo i barnehagen. Problemstilling: Hvilke endringer i samspillkompetanse hos ett barn med språkvansker registreres under intervensjon ...
Lesekompetanse eller lesevansker : hvordan kan skoler forebygge lesevansker? : leseopplæring i Osloskolen - 2.trinn skoleåret 2001/2002 : et nærmere blikk på skoler med gode leseresultater og en sammenligning med prosjektet "Forebygging av lese- og skrivevansker på småskoletrinnet" i Nord-Østerdal 1998-2003 
Gudmundsen, Anne-Kari (Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Tittel: Lesekompetanse eller lesevansker - Hvordan kan skoler forebygge lesevansker? Leseopplæring i Osloskolen - 2. trinn skoleåret 2001/2002 Et nærmere blikk på skoler med gode leseresultater, og en sammenligning med ...
Integrering i skolen - visjon eller virkelighet? : en intervjuundersøkelse om tokulturelle elevers opplevelse av integrering 
Løkke, Mariann (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Sammendrag Integrering i skolen, visjon eller virkelighet? Bakgrunn og formål Integreringsproblematikk har i lengre tid vært på dagsordenen i norsk samfunnsdebatt. Skolen kan sies å være en viktig arena for integrering. ...
Språkvansker og psykiske vansker hos unge barn : om sameksisterende vansker hos barn henvist til barne- og ungdomspsykiatrien 
Brennum, Anna Karin Haglund (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Bakgrunn Nyere forskning viser at mange barn allerede i tidlig alder viser sameksisterende språklige og psykiske vansker. Det foreligger imidlertid ikke mange norske studier på dette området, spesielt ikke på førskolebarn. ...
Språk og lesing : fonologisk og morfologisk stimulering i 2. klasse 
Haddal, Kari (Master thesis / Hovedoppgave, 2004)
Tittel på hovedoppgaven: Språk og lesing. Fonologisk og morfologisk stimulering i 2.klasse Bakgrunn og formål Det har i de senere år vært satt fokus på barn og voksnes leseferdigheter på bakgrunn av stadig økende krav ...
"Jeg skjønner hva de sier, men jeg forstår ikke hva de mener." : skader i hjernens høyrehemisfære og hvordan det påvirker kommunikasjonen. Restricted Access
Hermansen, Arna C. Hind (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Bakgrunn og formål: Jeg har jobbet i 5-6 år på et alders- og sykehjem med bl.a. slagpasienter med og uten afasi. I ca. 20 år har jeg jobbet med barn, unge og voksne autister, -både på skole (spesialskole), i bolig og i ...
Brukere av Helsestasjon for ungdom : en kvalitativ studie av jenters mestring av utfordringer i sin hverdag 
Gryting, Ingvild Solstad (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Sammendrag Tittelen for denne oppgaven er Brukere av Helsestasjon for ungdom: En kvalitativ studie av jenters mestring av utfordringer i sin hverdag . I forbindelse med at Institutt for spesialpedagogikk i 2002 inngikk ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 12
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2008 (6)2007 (11)2006 (10)2005 (20)2004 (33)2003 (32)Document Type
Hovedoppgave (112)
AuthorAasen, Gro Elisabeth (1)Andersen, Jon Henrik (1)Andersen, Lindy (1)Askvik, Anne-Marie Sørnes (1)Asplin, Kristian (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy