Search
Now showing items 1-10 of 112
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Besvarelsen er inndelt i fem hovedkapitler. Innledningsvis fortelles det om bakgrunn for fastsettelse av tema og målsetningen med oppgaven. Forskningsspørsmålet ble dannet på grunnlag av erfaringer med ulike tolkninger ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)
Bakgrunn og formål
Formålet med denne undersøkelsen var å fremheve ulike tiltak som har som mål å redusere utagerende adferd, og hvordan førskolelærere vurderer effekten av disse. For å belyse problemstillingen og finne ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Sammendrag av oppgaven I dobbelt grenseland
I L-97 legges det særlige føringer for samarbeidet mellom skole og hjem. Foreldreutvalget for grunnskolen (FUG) presiserer også betydningen av dette samarbeidet. Skolen møter ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Tema: Samspillkompetanse hos førskolebarn med språkvansker under intervensjon med Marte meo i barnehagen.
Problemstilling: Hvilke endringer i samspillkompetanse hos ett barn med språkvansker registreres under intervensjon ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Tittel:
Lesekompetanse eller lesevansker - Hvordan kan skoler forebygge lesevansker?
Leseopplæring i Osloskolen - 2. trinn skoleåret 2001/2002
Et nærmere blikk på skoler med gode leseresultater, og en sammenligning med ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Sammendrag
Integrering i skolen, visjon eller virkelighet?
Bakgrunn og formål
Integreringsproblematikk har i lengre tid vært på dagsordenen i norsk samfunnsdebatt. Skolen kan sies å være en viktig arena for integrering. ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Bakgrunn
Nyere forskning viser at mange barn allerede i tidlig alder viser sameksisterende språklige og psykiske vansker. Det foreligger imidlertid ikke mange norske studier på dette området, spesielt ikke på førskolebarn. ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)
Tittel på hovedoppgaven:
Språk og lesing. Fonologisk og morfologisk stimulering i 2.klasse
Bakgrunn og formål
Det har i de senere år vært satt fokus på barn og voksnes leseferdigheter på bakgrunn av stadig økende krav ...
"Jeg skjønner hva de sier, men jeg forstår ikke hva de mener." : skader i hjernens høyrehemisfære og hvordan det påvirker kommunikasjonen. Restricted Access
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Bakgrunn og formål:
Jeg har jobbet i 5-6 år på et alders- og sykehjem med bl.a. slagpasienter med
og uten afasi. I ca. 20 år har jeg jobbet med barn, unge og voksne autister,
-både på skole (spesialskole), i bolig og i ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Sammendrag
Tittelen for denne oppgaven er Brukere av Helsestasjon for ungdom: En kvalitativ studie av jenters mestring av utfordringer i sin hverdag .
I forbindelse med at Institutt for spesialpedagogikk i 2002 inngikk ...