Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T11:13:04Z
dc.date.available2013-03-12T11:13:04Z
dc.date.issued2008en_US
dc.date.submitted2008-05-05en_US
dc.identifier.citationWenneberg, Per Andre. Sovjetisk utdanningspolitikk 1917-1931. Masteroppgave, University of Oslo, 2008en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/23713
dc.description.abstractDenne oppgaven ser på utviklingen innen utdanningssektoren i Sovjetunionen 1917-1931. Fremstillingen er historiografiske i den forstand at det første hovedmålet er å belyse synet på sovjetisk utdanningspolitikk i angloamerikansk forskning. Mot slutten av 1960-tallet kom det et paradimeskifte der den tidligere totalitarismeteorien ble utfordret fra revisjonistisk hold. Det relevante spørsmålet i denne sammenhengen blir da hvordan dette endret synet på utdanningssektoren i det tidlige sovjet? Dette er også en realhistorisk fremstilling der hovedvekten er på endringene som kom fra revolusjonen til 1931, da stalinismens konservative kulturpolitikk tok over. jeg har lagt spesielt vekt på forholdet mellom teori og virkelighet.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleSovjetisk utdanningspolitikk 1917-1931 : en historiografisk og realhistorisk fremstillingen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2008-09-11en_US
dc.creator.authorWenneberg, Per Andreen_US
dc.subject.nsiVDP::070en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Wenneberg, Per Andre&rft.title=Sovjetisk utdanningspolitikk 1917-1931&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2008&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-19684en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo74314en_US
dc.contributor.supervisorÅsmund Eggeen_US
dc.identifier.bibsys082386684en_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/23713/1/Wenneberg-_Sovjetisk_utdanningspolitikk_1917-1931%5B1%5D.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata