Search
Now showing items 1-6 of 6
(Journal article / Tidsskriftartikkel / SubmittedVersion, 2018)
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2019)
Evaluation of student projects by students themselves is highlighted in research as a method to engage the students, and to strengthen their learning and meta-cognition. Assessing others students' achievements can be a way ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / SubmittedVersion, 2019)
This study was conducted in a first year university course in computer programming. We investigated how the use of a digital assessment tool, consisting of quantitative weighting and which simultaneously generate qualitative ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2018)
Denne studien er gjennomført i forbindelse med eksamen i et førsteårs programmeringsemne ved et universitet. Vi har undersøkt hvordan vi ved bruk av et egenutviklet verktøy for sensurering som består av kvantitativ vekting ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2018)
I denne forsøksstudien har vi gjennomført hverandrevurdering på et førsteårsemne i informatikk. Hverandrevurdering fremheves i forskningen som en metode for å aktivisere studentene, og å styrke deres læring og metakognisjon. ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / SubmittedVersion, 2018)
This study examines modalities of generating and providing automated formative feedback to Computer Science undergraduate students ’and their experiences with the system and the received feedback. A software for automated ...