• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for pedagogikk
  • Institutt for pedagogikk
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for pedagogikk
  • Institutt for pedagogikk
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 173

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Fagvansker hos tospråklige elever i grunnskolen 
Jakobsen, Unni (Master thesis / Hovedoppgave, 2002)
Lærings- og undervisningshemmende atferd : hvordan kan den enkelte klasseleder forebygge utviklingen av lærings- og undervisnigshemmende atferd på ungdomsskolen? 
Hermansen, André (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Problemområde I denne avhandlingen er hovedtemaet hvorvidt læreren kan være en forebyggende faktor i forhold til lærings- og undervisningshemmende atferd i klasserommet. Min problemstilling er: Hvordan kan den enkelte ...
Hva er emosjonell intelligens og hvordan kan foreldre være med å fremme barns utvikling av emosjonell intelligens? 
Hagevik, Camilla (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Problemstillinger I den første delen av oppgaven vil jeg belyse hva emosjonell intelligens er og se på hovedskille mellom de ulike teoriene. I den andre delen av oppgaven vil jeg drøfte foreldres rolle i barns utvikling ...
Lærende skoler : en studie av individuelle læringsstiler og organisasjonslæring 
Dahle, Kristin (Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Problemområde Tema for denne oppgaven er læring. I Stortingsmelding 30 (2003-2004) legges det vekt på at skolen må være en lærende organisasjon, og at det i tiden fremover skal satses på lærernes kompetanse. I denne ...
Illustrasjoner i matematikkbøker. : en kvantitativ bildeundersøkelse og elevintervju om illustrasjoner i matematikkbøker på grunnskolenivå 
Dyrland, Hege Kristine (Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
"Selvets utvikling hos barn" : hvordan kan foreldre påvirke utviklingen av selvet hos barnet? 
Østerlund, Iris A. (Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Problemområde/problemstilling Mitt valg av tema er hvordan selvet hos yngre barn blir påvirket av foreldrenes væremåte. Barnets opplevelse av å bli anerkjent, respektert, sett, og forstått i samspillet, innvirker på ...
Samarbeidsteknologi og organisasjonslæring : en studie av hva slags betydning bruk av IKT-mediert samarbeidslæring i undervisningen kan ha for organisatoriske læringsprosesser i en utdanningsorganisasjon 
Schei, Gunnar J. (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Problemområde Avhandlingen fokuserer på organisatoriske endringsprosesser i en utdanningsorganisasjon som bruker ny teknologi i undervisningen, og hva slags betydning bruk av såkalt IKT-mediert samarbeidslæring har for ...
Graviditet og rusmidler : hvordan kan mors rusmiddelbruk under svangerskapet påvirke barnets tilknytning, og hvordan kan man forebygge og behandle tilknytningsvansker? 
Lorentzen, Maria Johansen (Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Problemstilling Temaet for oppgaven er ”Graviditet og Rusmidler”. I dag blir det født en god del barn med rusmiddelrelaterte problemer. Problemene kan være både alvorlige og langvarige. Mange av barna som har vært eksponert ...
Democratization as development aid in Mozambique : which role does education for citizenship play? 
Jenset, Inga Staal (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
SUMMARY OF MASTER THESIS IN EDUCATION KEY CONCEPTS: Democratization Education and development Mozambique Focus and research questions The object of this thesis is to study the process of democratization in Mozambique and ...
Mellom intensjoner og praksis : en analyse av læring, organisasjonsomsorg og organisasjonstrender i SND 
Dingsøyr, Kari Beate Nielsen (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Tema og problemstilling: Hensikten med oppgaven er å forstå aktørenes opplevelse av læring og organisasjonsomsorg i Statens nærings- og distriktsutviklingsfond (SND), samt tolke SNDs intensjoner og aktørenes forståelse av ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 18
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2008 (1)2007 (59)2006 (55)2005 (48)2004 (4)2003 (3)2002 (3)Document Type
Hovedoppgave (173)
AuthorMilford, Renate Marion (2)Aarø, Britt Silseth (1)Aarøen, Kari (1)Ahmadinia, Soraya (1)Alberti-Espenes, Jostein (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy