Search
Now showing items 1-10 of 173
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Problemområde
I denne avhandlingen er hovedtemaet hvorvidt læreren kan være en forebyggende faktor i forhold til lærings- og undervisningshemmende atferd i klasserommet. Min problemstilling er:
Hvordan kan den enkelte ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Problemstillinger
I den første delen av oppgaven vil jeg belyse hva emosjonell intelligens er og se på hovedskille mellom de ulike teoriene.
I den andre delen av oppgaven vil jeg drøfte foreldres rolle i barns utvikling ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Problemområde
Tema for denne oppgaven er læring. I Stortingsmelding 30 (2003-2004) legges det vekt på at skolen må være en lærende organisasjon, og at det i tiden fremover skal satses på lærernes kompetanse. I denne ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Problemområde/problemstilling
Mitt valg av tema er hvordan selvet hos yngre barn blir påvirket av foreldrenes væremåte. Barnets opplevelse av å bli anerkjent, respektert, sett, og forstått i samspillet, innvirker på ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Problemområde
Avhandlingen fokuserer på organisatoriske endringsprosesser i en utdanningsorganisasjon som bruker ny teknologi i undervisningen, og hva slags betydning bruk av såkalt IKT-mediert samarbeidslæring har for ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Problemstilling
Temaet for oppgaven er ”Graviditet og Rusmidler”. I dag blir det født en god del barn
med rusmiddelrelaterte problemer. Problemene kan være både alvorlige og langvarige.
Mange av barna som har vært eksponert ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
SUMMARY OF MASTER THESIS IN EDUCATION
KEY CONCEPTS:
Democratization
Education and development
Mozambique
Focus and research questions
The object of this thesis is to study the process of democratization in Mozambique and ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Tema og problemstilling:
Hensikten med oppgaven er å forstå aktørenes opplevelse av læring og organisasjonsomsorg i Statens nærings- og distriktsutviklingsfond (SND), samt tolke SNDs intensjoner og aktørenes forståelse av ...