• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for pedagogikk
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for pedagogikk
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 539

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Å lære å lese på et andrespråk : en kvalitativ studie av leseopplæringen for minoritetsspråklige elever på andretrinn i to osloskoler 
Storemoen, Håvard (Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
SAMMENDRAG AV HOVEDOPPGAVEN I PEDAGOGIKK EKSAMEN: Hovedoppgave i pedagogikk, profesjonsstudiet 2. avdeling, pedagogisk psykologisk rådgivning Cand. ed. STIKKORD: Pedagogisk psykologi Flerkulturell ...
Leder - medarbeider relasjonen sett i lys av attribusjon og emosjoner 
Sulland, Therese (Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
PROBLEMOMRÅDET/PROBLEMSTILLINGER: Tema for hovedoppgaven er relasjonen mellom leder og medarbeider. Denne relasjonen blir belyst og diskutert i forhold til attribusjon og emosjoner. Mellommenneskelige ferdigheter blant ...
Skole-hjemsamarbeid i et postmoderne samfunn : 1. Hva betyr kvaliteten av samarbeidet mellom skole og hjem for elevenes læring og utvikling? 
Bømark-Lunde, Inger Susanne (Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
PROBLEMOMRÅDE. Tema for hovedoppgaven er skole-hjemsamarbeid i dagens samfunn. De teoretiske utredningene i oppgavens er gjort på bakgrunn av et ønske om finne ut mer om hvordan samarbeidet mellom skolen og hjemmet fungerer ...
Den filosofiske samtale som metode og erfaring 
Halmrast, Gudrun Sælen (Master thesis / Hovedoppgave, 2003)
Problemområde/problemstilling: Oppgavens innhold tar for seg et problemområde som er knyttet til betydningen av den filosofiske samtale i en danningsprosess. Jeg har tatt for meg to ulike betydninger den filosofiske samtale ...
Begrepsorientert leseundervisning : utvikling av leseforståelse i den videre leseopplæringen 
Ruud, Anette (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Problemstilling Å lære elevene å lese er en av skolens viktigste oppgaver, og det å kunne lese med forståelse er en forutsetning for å kunne tilegne seg kunnskap og læring fra skriftlige kilder. Lesing har tradisjonelt ...
From doing to learning : læringsorientering i elevers arbeidsplaner og ved bruk av arbeidsplaner i klasserommet 
Steen, Nils Otto (Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Problemstilling Problemområdet for denne studien er læringsorientering og bruk av arbeidsplaner for elever. Læringsorientering innebærer et fokus på egen læring, øke ens egen kompetanse, ønske om å forstå og en verdsetting ...
Lifelong learning - a core activity for universities? : the case of UiO Restricted Access
Elken, Mari (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Abstract There are widespread claims that the university as we know it is in a process of transformation. If so, what characterises the current modernisation processes of the university? The goal of this thesis is to provide ...
Bibliotekets rolle i lesestimuleringsprosjekter 
Elvebakk, Elen (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Problemområde/problemstilling: Jeg forsøker å finne ut hvilket syn på bibliotekets virksomhet som reflekteres de to prosjektene Den kulturelle skolesekken (DKS) og Gi rom for lesing! (GRFL). Problemstillingen lyder Hvilket ...
Contemporary adult education policies and practices in Tanzania : are they meeting national challenges? 
Kanukisya, Blackson (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
ABSTRACT This study investigated Contemporary Adult Education (AE) policies and practices in Tanzania and the way they address national challenges. Four questions guided the study: Are contemporary AE policies related to ...
Mellomledere som kunnskapsledere : hvordan kan mellomledere praktisere kunnskapsledelse og utnytte kunnskapspotensialet i organisasjonen? 
Simonsen, Ingvild Maanum (Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Problemområde/problemstilling: I dagens samfunn blir kunnskap ofte fremhevet som den strategisk viktigste ressursen for bedriftene. De ansatte er kunnskapsmedarbeidere og utfører store deler av jobben ved hjelp av hodene ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 54
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2009 (110)2008 (95)2007 (143)2006 (105)2005 (73)2004 (7)2003 (3)2002 (3)Document TypeMasteroppgave (355)Hovedoppgave (173)Doktoravhandling (4)Tidsskriftartikkel (3)Bokkapittel (2)Forskningsrapport (1)Konferansebidrag (1)AuthorStrand, Torill (5)Biseth, Heidi (2)Milford, Renate Marion (2)Zhang, Wei (2)Aadland, Kristin (1)... View MorePeer ReviewedPeer reviewed (4)
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy