Browsing Institutt for pedagogikk by Title
Now showing items 1794-1813 of 2427
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)The following thesis investigates Russian mothers’ experience of motivating Russian language learning and bilingualism in their Russian-Norwegian children in Norway. The purpose of this study is to look at the motivating ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)Problemområde Intensjonen med oppgaven har vært å belyse hvordan rammefaktorer kan påvirke opplæringen. I tråd med dette er oppgavens problemstilling som følger; ”Hvordan påvirkes læreres yrkesutøvelse av de rammefaktorer ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)
-
”Rådgivernes erfaringer og fremgangsmåter med å utrede minoritetsspråklige ved mistanke om DLD”Restricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2023)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)Sammendrag PROBLEMOMRÅDE: Oppgavens tema er rådgivning i forhold til minoritetsfamilier. I oppgavens empiriske del avgrenses dette nærmere til psykologisk rådgivning rettet mot barne –og ungdomsfamilier med ikke –vestlig ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)1. Problemområde/problemstillinger: Oppgavens tema er først og fremst valgt på bakgrunn av mitt ønske om å lære mer om rådgivning som forebyggende arbeid for ungdommer med emosjonelle vansker, samtidig som styringsdokumenter ...
-
Rådgivning til minoritetsspråklige elever : En kvalitativ studie av skole- og minoritetsrådgivere ved videregående skoler i OsloRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2011)Ifølge rapporten „Er gode råd dyre?‟ blir rådgivning til minoritetsspråklige elever opplevd som ekstra utfordrende (Buland og Mathiesen 2008). Med bakgrunn i dette ønsket jeg å få en dypere forståelse av hva som egentlig ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)1 – Problemområde/ problemstillinger: Bakgrunnen for oppgaven var en interesse for kvalitetsmessige faktorer ved rådgivningen i den videregående skolen. Skolerådgivningen ilegges stor betydning i politiske retningslinjer ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2016)Many studies analysing partisan politics assume differing preferences based on parties’ ideological backgrounds without providing matching empirical analysis. This is especially true for specialized policy areas like higher ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2022)The growing interest in video research and new technologies for recording human interaction has stirred debates about intrusiveness and ‘reactivity’ understood as researcher-derived changes in subjects. In addition to a ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2019)International assessments show that 20% of adolescents cannot read simple texts with understanding. Despite this, research has focused on early reading in childhood and skilled reading in adulthood, neglecting reading ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2021)General academic words are those which are typically learned through exposure to school texts and occur across disciplines. We examined academic vocabulary assessment data from a group of English-speaking middle school ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2013)We report a systematic meta-analytic review of studies comparing reading comprehension and its underlying components (language comprehension, decoding, and phonological awareness) in first- and second-language learners. ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)Pictures are often integrated in digital learning materials with the purpose of enhancing learning. This mixed methods study uses quantitative eye-tracking data and qualitative data such as oral answers to discover whether ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2022)Does the choice of reading medium matter for reading comprehension? The three experimental studies in this thesis investigated potential differences in processing and comprehension when university-level students read ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2023)Reading, a cornerstone of children’s education, is deeply influenced by cultural and traditional factors. Despite a consensus on its critical role, divergent definitions of reading persist across disciplines and theoretical ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / SubmittedVersion, 2018)Identifying the factor structure of online reading to learn is important for the development of theory, assessment, and instruction. Traditional comprehension models have been developed from, and for, offline reading. This ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Tema for oppgaven er reaktiv tilknytningsforstyrrelse (heretter RTF) og selvregulering hos barn i skolealder. Formålet med denne oppgaven er å belyse et tema som jeg synes det er behov for mer kunnskap og forståelse ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2020)In this paper we argue that joint teacher and student awareness of dialogic intentions (DIs) in lessons can focus and guide students' spoken dialogic interactions in the context of the use of digital technology. We focus ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)1. PROBLEMOMRÅDE OG PROBLEMSTILLING Temaet i denne masteroppgaven er idealer og deres legitimering. Idealer er forestillinger om noe i sin mest fullkomne form som mennesket føler en sterk emosjonell dragning mot å realisere. ...