Browsing Institutt for pedagogikk by Title
Now showing items 1335-1354 of 1962
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)This socio-cultural case study investigates students work and meaning making in a lower secondary school science class. The research question for the thesis are: 1. What characterizes group work in this multi-resource ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Avhandlingen tar utgangspunkt i fedres hverdagsliv i Norge anno 2008, og gir et innblikk i fedres omsorgspraksiser. Avhandlingen er basert på dybdeintervjuer av åtte fedre, og søker å besvare hvordan fedre utøver farskap ...
-
Parent school contacts : is there a need for improvement? : the case of the Czech RepublicRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2008)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Problemområde og problemstilling Barn som har både Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) og alvorlige atferdsproblemer utgjør ca. 40 % av alle henvisninger til hjelpeapparatet i Norge per år (Haugen, 2008c). ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)This study investigates what parents have at the back of their minds when they choose particular primary schools for their children. The investigation starts with presentation of the historical background of primary school ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2016)Studies of young people's experiences of parental influence on their educational choice in different family contexts are lacking. This study explores such experiences among youth in Norway, where educational choice is ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)This study focuses on parents´ involvement in primary education in the marginalized areas of Guayaquil, Ecuador. In literature on education and development, parents are seen as vital actors which can contribute to educational ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)This study investigated the nature and extent of the science gender gap in higher education institutions in Tanzania (Mainland) focusing on the enrolment and employment of the students and faculty members. The study examined ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)The target of this study was to analyse how development partnerships influence government ownership in education policy processes. Ownership has been emphasised as an important partnership commitment during the last decades. ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2016)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Within the frame of contemporary reform rhetoric, the Ethiopian government has recently embarked on comprehensive structural reorganization of all public institutions under the Business Process Reengineering (BPR) program. ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2019)There is increasing interest in the role that pattern understanding may play in the development of arithmetic and reading skills. However, longitudinal studies are rare and typically do not control for other predictors ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)PROBLEMSTILLINGER Utgangspunktet for denne oppgaven var en undring over hva som gjør at noen mennesker synes å mestre det relasjonelle aspektet ved den menneskelige tilværelse bedre enn andre, og et tilsvarende ønske om ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Teoretisk bakgrunn og problemstilling Hensikten med denne besvarelsen er å belyse betydningen av en god lærer-elev relasjon. Min hovedproblemstilling har vært: «På hvilken måte kan læreren bygge gode relasjoner til elevene?». ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Problemområde: Et økende antall barn i skolen har et annet morsmål enn norsk. Mange av disse barna mottar det meste av sin undervisning på et språk de ikke behersker flytende. Resultater fra både norsk og internasjonal ...
-
På rett spor mot en digital fremtid? - En casestudie av implementering og bruk av LMS i en bedrift, sett i lys av aktivitetsteoriRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2019)
-
(Doctoral dissertation / Doktoravhandling, 2014)Føremålet denne mixed-methods-studien er å undersøkje korleis 30 elevar i 7. klasse (12-13 år) arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar, og i kva grad det har samanheng med kva type informasjon elevane legg vekt ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)SAMMENDRAG Studien handler om å skape større oppmerksomhet og bidra med pedagogiske innspill i forhold til hvordan lærelyst kan oppnås som læringsutbytte for elevene. Med den nye reformen Kunnskapsløftet forsvant en del ...