Browsing Institutt for pedagogikk by Title
Now showing items 736-755 of 2438
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Formål: Støttegrupper er et av få tiltak rettet mot barn og unge som gjennomgår eller har gjennomgått en krise. Støttegruppenes hovedhensikt er at barn og unge skal få hjelp til å gi uttrykk for følelser, dele erfaringer ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2019)Et vesentlig stikkord for den læreplanreformen som nå pågår, er dybdelæring. Personer med god faglig kompetanse har fram til våren 2018 diskutert hva som kan regnes som de ulike skolefagenes kjerneelementer – konsentrasjon ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)PROBLEMSTILLING: Oppgavens tematikk er knyttet til et ønske om økt fokus på dannelsesidealet i oppdragelsen generelt og i utdanningen spesielt. Jeg oppfatter manglende bevissthet rundt en selv i omgang med andre mennesker ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)I denne masteroppgaven analyserer jeg hvordan det sosialdemokratiske og det markedsliberale kunnskapsregimet kommer til uttrykk i Fritt skolevalg – høring om forslag til endringer i forskrift til opplæringsloven kapittel ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Tema og problemstilling Denne undersøkelsen omhandler kunnskapsdeling i en frivillig organisasjon. Frivillig sektor vokser i både volum og antall (Statistisk Sentralbyrå, 2016), og får derfor en økende betydning i ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Problemstilling Oppgavens hovedmål er å se på frivillighet i Norges Røde Kors i et sosialpedagogisk perspektiv. Ut fra dette perspektivet vil jeg drøfte spenningsforholdet mellom individ og samfunn samt utviklingen av ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2023)In this article, we consider the notion of entangled stories to account for ways that young people assemble stories in generative ways. We draw on Tim Ingold’s theorising of lines, movement, and storied knowledge to account ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2010)This study explores factors influencing the digital divide in four schools in Cape Town, South Africa. Three of the schools are for disadvantaged learners whereas the fourth was previously for whites only. All the schools ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2011)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)Problemstilling Problemområdet for denne studien er læringsorientering og bruk av arbeidsplaner for elever. Læringsorientering innebærer et fokus på egen læring, øke ens egen kompetanse, ønske om å forstå og en verdsetting ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2022)Inspired by the fast digitalization during the Covid-19 crisis, we investigate a key aspect of digital transformation of higher education – the emergence of a digital learning space. In developing our analysis, we focus ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)This article investigates the empirical ground for transfer thinking about the practical aesthetic school subjects (PAS). We investigate the conceptual framework and methodological possibilities and constraints concerning ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2023)This article explores how responses to a generic skills framework are materialised in Irish schools, and the main aim is to shed light on multiple dimensions of policy enactment. The Key Skills Framework (KSF) was introduced ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)As digital technologies continue transforming the time and space boundaries that traditionally had been ascribed to different educational settings, the very notion of learning context also is being challenged in educational ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2019)Based on key governance and organisational characteristics from the 1970s universities have been conceptualised as organised anarchies and loosely coupled systems. More recently, a number of studies have argued that ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Denne masteroppgaven undersøker årsakene bak et norsk bokforlags produksjon av lærebøker for videregående videregående skoler i alle studiespesialiserende fag, basert på åpne digitale læringsressurser (OER) klassifisert ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2005)There is a general consensus among educators and researchers looking into the state of education in Africa that the primary language of the students is the language through which education should take place. As each formerly ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)This qualitative study explores how effective teaching is perceived and practiced in Ethiopia using a case study of Addis Ababa. The aim of the study is to identify to what extent there is a common understanding of effective ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2016)This article focuses on the role of political parties for policy making, and it traces the development from party preferences over coalition positions to policy proposals. The main argument is that parties with more similar ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2019)The study presents a bibliometric network analysis of the two most recent schools reforms in Norway. Two research questions have been pursued: First, do the government-appointed expert commission use (in Green Papers) the ...