Browsing Medievitenskap by Title
Now showing items 707-726 of 1006
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Facebook and other social media sites offer suitable forums for political parties to express political views and ideas through their social media accounts and pages. This thesis determined to understand how the political ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Denne studien undersøker hvorvidt, og eventuelt hvordan, nettpatruljen i Sør-Vest politidistrikt bygger relasjoner med publikum gjennom dialog på sosiale medier. Dialog beskrives som «noe mer» enn kun toveiskommunikasjon, ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2003)Denne oppgaven undersøker endringer i de norske politiske partienes tilnærming til kommunikasjons- og mediestrategier i stortingsvalgkampene i perioden 1989-2001, hvor den norske mediestrukturen endret seg fundamentalt. ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 1997)Dette er en en komparativ innholdsanalyse av NRKs Folkemøter og EU-debattene i TV2s Holmgang høsten 1994, utfra hovedproblemstillingen: Hva kjennetegner, og hva bør kjennetegne, politisk debatt i allmennfjernsyn? Jeg ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Denne oppgaven er en kvalitativ casestudie av det amerikanske fjernsynsprogrammet The Daily Show (1996-). Temaet for oppgaven er de stadig mer utydelige grensene mellom sjangerkonvensjonene som tidligere har skilt nyheter ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2003)I denne hovedoppgaven analyserer jeg valgkampdekningen i avisene Aftenposten (kun morgenutgaven), Bergens Tidende, Dagsavisen og VG (Verdens Gang) de siste tre ukene før stortingsvalget 10. september 2001. Hensikten er å ...
-
Politisk journalistikk kring Stortingsvalet 2005 : Ein analyse av avisene Aftenposten, Dagbladet, Nationen og VGRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2010)Denne masteroppgåva tek for seg korleis dei fem siste vekene av stortingsvalkampen 2005 blei omtala i avisene Aftenposten, Dagbladet, Nationen og VG. Meir presist ser på kva papirutgåvene av desse fire avisene sette på ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Hvordan anvender politiske partier egne medier i forbindelse med valg? I denne masteroppgaven utføres en komparativ analyse av Høyre og Fremskrittspartiets intern informasjon i forkant av kommunevalget i 2007. Med intern ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)Popfilm og polemikk omhandler spillefilmene til Nils R. Müller. Det sentrale spørsmålet for oppgaven er: Hva kjennetegner Nils R. Müllers filmforfatterskap? Oppgavens første del har et biografisk og kontekstuelt perspektiv. ...
-
Populist Party Communication: The use of a populist communication style among Norwegian party leadersRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2022)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)In 1986, the president of Uganda Yoweri Kaguta Museveni pushed for and invited Asians back to Uganda, promising to return to them their properties that former Ugandan dictator Idi Amin had grabbed when he sent them out of ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)This thesis examines the portrayal of women in three Nepali romantic movies over a period of the last 30 years. The movies the thesis looks at are - Kusume Rumal (1985), Darpan Chhaya (2001) and Bir Bikram (2016). In order ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)What are the possibilities of Digital Holography as a media innovation in Norway? To acknowledge the possibilities of Digital Holography (DH) and its simulations in the media involves an exploration on how new products ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Denne oppgaven utforsker plakaten som trykket medium i den post-alfabetiske tidsalder. I løpet av de siste tiårene har rykter og prediksjoner florert om at trykte medier lever på lånt tid. Likevel, trykte medier er fortsatt ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 1996)I denne oppgaven undersøker jeg to ulike sider av den amerikanske forfatteren og mediekritikeren Neil Postmans arbeider. Den første delen tar opp forbindelsen til 60-tallets store medie-guru, Marshall McLuhan. Gjennom ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Formålet med oppgaven er først og fremst å gi en større innsikt i relasjonen mellom en bistandsorganisasjon og mediene. Som case har jeg valgt å analysere to av Kirkens Nødhjelps politiske kampanjer. Både Kaffekampanjen ...
-
PR-stunt som kommunikasjonsform : En analyse av historisk utvikling, profesjonsetiske retningslinjer og definisjonsbehovet i PR-bransjenRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2013)Denne masteroppgaven undersøker PR-stunt i dagens kommunikasjonsbransje. PR-stunt som kommunikasjonsform benyttes av selskaper for å skape oppmerksomhet og blest rundt sitt budskap. For å belyse hvordan PR-stunt fungerer ...