• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Search
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 58

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Mediatisation and regional campaigning in a party-centred system: How and why parliamentary candidates seek visibility 
Skogerbø, Eli; Karlsen, Rune (Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2014)
Election campaigns are central to political life as well as to the study of political communication and provides much empirical knowledge about the processes of mediatisation and mediation of politics. Most often studies ...
Det betydningsfulle terningkastet? En kvantitativ studie om terningkastets betydning for besøkstallene til norske spillefilmer på kino. 
Egeberg, Even Fossum (Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Denne oppgaven undersøker hvilken betydning kritikernes terningkast har for besøkstallene til norske spillefilmer på Oslo Kino. I tillegg undersøker den i hvilken grad publikum vektlegger terningkast, når de velger å se ...
Sosiale medier og journalistisk åpenhet 
Aspelund, Anders Rødaas (Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Journalister, ansatt i avisredaksjoner, har gjennom tidene stadig opplevd endringer i sin arbeidshverdag, fra den spede begynnelse med penn og papir, via manuell skrivemaskin, elektronisk skrivemaskin, datamaskin og bærbare ...
Supporteren som journalist: En kvalitativ studie av journalistisk praksis i norske supporterklubber for britiske fotballag 
Thoresen, Simen Beck (Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Denne studien ser nærmere på den journalistiske praksis i norske supporterklubber for britiske fotballag. Verdens største idrett samler supportere på tvers av geografiske og sosiale grenser, og som en forlengelse av dette ...
Facebook som rekrutteringskanal. En retorisk analyse av Norsk Hydro og EYs strategiske grep. Restricted Access
Sedahl, Ingvild (Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Sosiale medier har blitt populære kanaler for virksomheter i deres strategiske kommunikasjonsarbeid og i Norge benytter flest virksomheter seg av Facebook. Formålene er mange, men undersøkelser viser at det å kommunisere ...
Klimakrise eller oljefest? Perspektiver fra kommentariatet 
Naper, Anja Aaheim (Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Fossil energi er en av de viktigste grunnene til menneskeskapte klimaendringer. Norge ligger i verdenstoppen som produsenter av olje, men har samtidig store ambisjoner på klimaområdet. Denne oppgaven ser på kommentariatets, ...
Strategies and practices on new communication channels of The Ministry of Foreign Affairs of Finland Restricted Access
Dzelme, Sintija (Master thesis / Masteroppgave, 2014)
The Nordic countries have been ranked as the leaders in the adaptation and implementation of the new technologies (Grönlund 2007: 401). Within media modernization or in other words mediatization not only private but also ...
"What's blindness got to do with it?" 
Martinussen, Linn Siri (Master thesis / Masteroppgave, 2014)
In this piece of work, I have posed the following questions: How was blindness made part of the Blunkett scandal? What significance did the Blunkett scandal have in an African context? My conclusion is that Blindness ...
Homofili og nasjonalisme i post - jugoslavisk film Restricted Access
Muzaferovic, Minela (Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Jugoslavia er for lengst borte, og i kjølvannet av den blodige borgerkrigen som regjerte over regionen har flere filmer med krigen som tema blitt laget. Som et regnskap for hva som hadde skjedd, har disse filmene vært og ...
Product placement in relation to place branding on Norwegian commercial TV – The example of reality show Hellstrøm rydder opp - hjemme . Restricted Access
Kawecka, Aleksandra Anna (Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Product placement is a combination of advertising and publicity. Its objective is to generate positive associations towards brand, with hope for a positive shift in brand attitude. Product placement has become a significant ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 6
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued
2014 (58)
Document TypeMasteroppgave (47)Tidsskriftartikkel (8)Bok (1)Doktoravhandling (1)Forskningsrapport (1)AuthorKalsnes, Bente (2)Krumsvik, Arne H. (2)Larsson, Anders Olof (2)Skogerbø, Eli (2)Staksrud, Elisabeth (2)... View MorePeer ReviewedPeer reviewed (9)
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy