• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Search
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 272

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Grønne kilder : miljøvernorganisasjoners mediestrategier og mediedekning 
Aanes, Guttorm (Master thesis / Hovedoppgave, 2000)
Denne oppgaven analyserer norske miljøvernorganisasjoner som nyhetskilder i et nyhets-sosiologisk perspektiv. Gjennom analyser av tre miljøvernorganisasjoners mediestrategier, medienes redaksjonelle prioriteringer av ...
De du snakker om i morgen? : en kvalitativ studie av ti tidligere deltakeres erfaring med å ha deltatt i Big brother 
Paulsen, Anne Martha (Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Sammendrag Denne oppgaven er basert på kvalitative intervjuer med ti tidligere deltakere i Big Brother. Et overordnet mål har vært å belyse hvordan tidligere deltakere i virkelighetsprogrammet Big Brother vurderte sin ...
Fra vern av person til vern av ytring? : en diskursanalyse av Vær varsom-plakaten 1936-2006 
Alnæs, Åste Sandve (Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Sammendrag Denne oppgaven er en diskursanalyse av endringene i den presseetiske diskursen over tid, konkretisert ved spenningsforholdet mellom personvern og ytringsfrihet i ni utgaver av Vær Varsom-plakaten, fra 1936 til ...
Hvem er de og hva vil de? : om nettstedeieres kunnskap om og kontakt med brukerne 
Kristiansen, Åse Nina (Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Denne oppgaven handler om relasjonen mellom nettstedeiere og deres brukere. I forskningslitteraturen blir toveis-kommunikasjon mellom sender og mottaker framsatt som et ideal. Likeverdighet mellom partene i kommunikasjonsprosessen ...
Filmmusikalske Kodak-øyeblikk : musikalsk konstruksjon av emosjonell, stemningsmessig og symbolsk egenverdi i neoklassisk film 
Haga, Thor Joachim (Master thesis / Hovedoppgave, 2004)
Mesteparten av dagens akademiske filmmusikk-litteratur er lokalisert i et rent narratologisk perspektiv, særlig i forhold til (neo)klassisk Hollywood-film. Denne oppgaven forsøker å tilby en alternativ innfallsvinkel, der ...
Health communication for development : a study of a malaria information campaign in Uganda 
Kyomuhendo, Marjorie (Master thesis / Hovedoppgave, 2004)
ABSTRACT Malaria continues to be a major impediment to health in Sub Saharan Africa, where it takes its greatest toll on young children, with more than 3000 African children dying daily. In Uganda, malaria is the principal ...
Bare en drøm? : en analyse av Mulholland Drive og fortolkninger av filmen i diskusjonsgrupper på internett 
Skaug, Jørund Høie (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Denne hovedoppgaven er en kombinasjon av filmanalyse og en kvalitativ resepsjonsanalyse med et medieetnografisk perspektiv. David Lynchs Mulholland Drive (2001) har en utradisjonell narrativ struktur som fikk mange ...
Kampen om studio : utviklingen av partilederutspørringen i NRK Fjernsynet 1981-1993 
Fedøy, Dag Andreas (Master thesis / Hovedoppgave, 2003)
Dette er en kringkastingshistorisk studie av programposten Valgrevyen i NRK Fjernsynet 1981-1993 med vekt på den utviklingen det sentrale innslaget Partilederutspørringen har gjennomgått. Studien viser at utviklingen går ...
Merverdier : bilagssatsinger i Dagbladet, Dagsavisen, Stavanger aftenblad og Dagens næringsliv i 2003 og 2004 
Severinsen, Johanne (Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Redaksjonelle bilag og magasiner er populære saker i norske aviser. I denne oppgaven har jeg undersøkt bilagssatsingene til Dagbladet, Dagsavisen, Stavanger Aftenblad og Dagens Næringsliv. Det overordnede spørsmålet er hva ...
Presseetikk på plakaten : en kritisk diskursanalyse av vær varsom-plakaten (1936-2001) 
Sørum, Kathrine (Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
I denne hovedoppgaven ønsker jeg å belyse hvordan den presseetiske diskursen ytrer seg i samspill med endringer i samfunnet. Gjennom en kritisk diskursanalyse av Vær Varsom-plakaten fra 1936 til 2001 undersøker jeg hvordan ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 28
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2000 - 2007 (182)1994 - 1999 (90)Document Type
Hovedoppgave (272)
AuthorLüders, Marika (2)Aanes, Guttorm (1)Abelsen, Jørgen (1)Abrahamsen, Guro Louise (1)Adjoteye, Eugene Agbasi (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy